Gå til innhold

Hvor finner folk energien fra??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser både her og der om dei som er gravide som gjør de ene og de andre. Baker, juleshopping, vasker, rydder osv. Mens eg sitte nå her 7 uker ijen å orke ikke gjer noe ting utenom å bruke den energien eg har på guttene eg har fra før. Leiligheten tar min kjære og min kjære mamma å rydder. Energi begeret mitt blir mer og mer tomt for hver dag som går. Å må til legen en gang i uka grunnet fare for preklamsi(sv.skapforgiftning) å måle blodtrykket og passe på at urinen holde seg fin. Blodtrykket er høyt og lavt annenhvergang. Å har fått besjed om vist eg vil beholde denne ungen inne til 1 januar må eg slutte å presse meg selv som eg gjør for kroppen min klare ikke de stresse nå vist nok. Fikk kjeft av legen senest idag å igår på sjukehuset.

har dere som har så mye energi en oppskrift som dere kan dele??

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Kjenner selv at energinivået er ganske så lavt for tiden, både pga lavt blodtrykk, lav blodprosent, et vondt bekken og en tyngre kropp;)

Jeg føler at jeg egentlig ikke har så mye valg når det kommer til baking, shopping osv, men har nå lagd meg en liten regel. Dvs at jeg kun får lov til å gjøre en ting hver dag...., ellers blir jeg sengeliggende hele neste dag. Så hvis jeg har time hos jordmor/lege en dag, så legger jeg ingen andre planer den dagen. Da får jeg heller bake neste dag, og ta shopping dagen etter der igjen.

Slik at jeg på den måten har energi nok når mannen kommer fra jobb og vesla fra barnehagen. Men må innrømme at så fort hun er i seng, så er det tv/pc/avslapning på meg resten av kvelden.

Tror det er viktig at man hører på kroppen sin, så får man heller være sosial og flink på hjemmebane senere;)

Skrevet

hehe skulle likt og visst selv hvor jeg får det fra:) jeg har dager jeg ikke orker noe men stort sett holder jeg på som før. baker til jul handler gaver, pakker inn og husarbeid stort sett hver dag. + at jeg finner på ting med barna.

har 11 dager til terminen:)

Skrevet

Kira- off hadde eg bare orket de. Eg står opp levere i bhg å skole så spise eg frokost så er eg sliten å kan sove 3 timer etterpå. Så sette eg på en maskin me kler og brette en annen så er eg kaputt ijen. Sliter med jojo blodtrykk, vondt bekken, kynnere og nedpress, hodepine, lav blodprosent(men håpe den komme seg snart, da eg under begge mine andre har mistet mye blod og hatt blodoverføring)

to jenter og et gull i magen- kansje du som stjeler all energi :P Kan sende over noe her pakkene er kjøpt inn men dei ligge fint i en eske å vente på å bli pakket inn som dei burde bli fortest mulig da noen skal til fjells og noen sør over.

Skrevet

hihi:) "sender over til deg ":) jeg har et bekken som blir fryktelig vondt på kvelden da når jeg har styra fælt hmmm. men men lærer aldri;)

men jeg sender barna på skolen også legger jeg meg igjen hihi og sover til 12 ca så har ikke energi om morran:)

Skrevet

Energi? Hva er det for noe?

Men ting må jo bare gjøres, juleandelen er jeg ferdg med for en måned siden, og baking har jeg ikke gjort ennå

Huset tar jeg hver dag, støvsuget, vasket lille badet i dag, vasket gulv nede og handlet,laget middag

Sover en times tid på dagen for og hente meg inn igjen

Klesvask er det hver dag, hvis jeg ikke gjør det i dag blir det dobbelt i morgen, og jeg hadde termin i går

Sliter med bekkenet og ryggen er helt gåen, men blir jo ikke bedre av og sitte føler jeg heller, men hver enkelt må gjøre det de klarer, ellers blir det bare verre senere, jeg glemmer kanskje og ta litt vare på meg selv, men når tulla er i seng om kvelden nyter jeg roen og ser en film med mannen

Skrevet

Har ikke så mye energi. Men jeg presser meg litt ekstra nå på slutten! Jeg håper nemlig at det vil sette fart på sakene! Jeg har menstermin i morgen og er moden. Så nå gjør jeg hva jeg kan for å sette igang fødselen! ;)

Skrevet

Tror de må ha tatt min, for den er borte;) Fire uker til termin. Blir godt med permisjon snart ja.

Skrevet

Har 4 dager igjen og har både ryddet, støvsugd, vasket klær, brettet de og alt annet jeg må gjøre hver dag nå før helgen;) Men begynner å kjenne at jeg er sliten så har en samboer som er flink å ta over. Sovet ganske mye et par dager her. Fler rundt meg har kommentert energien min når jeg treffer de ute når jeg er på handel - jeg holder da ut i korte drag og så kollapser jeg på sofaen når ingen ser senere ;-P

Skrevet

Det er veldig forskjellig. Forrige svangerskap var jeg en av dem som ryddet, bakte, vasket, var på tur i skogen hver dag osv...

Denne gangen ligger jeg flat som en pannekake. Og det siden uke 5. Nå er jeg i uke 30

Jeg tror begge deler er greit. Og en oppskrift skulle jeg gjerne hatt, jeg og.

Vi får bare ta det som det kommer ;)

Skrevet

hei

hos meg er det forskjelligt har dage hvor jeg er ved å sovne hele tiden og dage hvor energien er der,det kommer veldig an på hvordan og mye jeg har sovet og hvordan mitt bekken opfører seg.

man,tirs og onsdag tok jeg vasketøy ryddede og gjorde kjøleskapet rent osv, men idag og igår har jeg knapt nok orket at rydde kjøkkenet.

jeg tar en dag av gangen noen dage er bedre enn andre sådan er det bare ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...