Ella-bella Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Etter en fødsel av andremann som var fæl og jeg helst bare vil glemm, og som endte med ks har dette svangerskapet vært preget av redsel for hvordan fødselen skal bli. Jeg har snakket med fastlege og med jordmor på sykehuset, og har etterhvert kommet frem til at et nytt ks nok er det beste. I dag skulle jeg til samtale på sykehuset. Det var denne samtalen som var relativt pussig. Først fikk jeg beskjed om at han ikke hadde fått henvisning fra jordmor (jeg så hun skrev den, og vi brukte lang tid sammen på å formulere den, men jeg så jo ikke at hun sendte den). Så spurte han hvorfor jeg var der, og jeg fortalte i omtrent 2 min om fødselene mine. Deretter tok han en turbo-ul. Han sa at han så positivt på keisersnitt og sa jeg kom til å få beskjed om det ble innvilget i løpet av en uke. Og så var samtalen over etter ca 7 minutter. Det jeg reagerer på er om han kan ta en veloverveid avgjørelse etter en så kort konsultasjon. Er det noen andre som har opplevd denne typen hastverk? Og bør egentlig avgjørelser om ks tas på et så tynt grunnlag ( han hadde tydeligvis ikke tittet i journalen min engang)?
strikkedilla Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Han sa jo at du får svar i løpet av en ukes tid. Da har han jo tid til å se i journalen din for å sjekke om ks vil være rett for deg! Du fikk jo sjansen til å fortelle fin side av saken i dag, da trenger han kanskje ikke mere? Fint at han i det hele tatt gjorde en vurdering av deg i dag når han ikke hadde fått henvisningen! Det er ikke alle leger som ville tatt seg tid til å se på en pasient som ikke stod på programmet hans! Når du ser sånn på det, så er det kanskje ikke så rart at ting gikk litt fort?!
Ella-bella Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2011 Du har jo helt rett i at han sikkert titter på journalen min før det blir tatt en avgjørelse. Det var ikke meningen å virke sutrete, jeg var bare så sjokkert over at han virket helt uforberedt og at henvisningen fra jordmor( som er sykehusets jordmor, og som har kontor vegg i vegg med legens kontor, og som bestilte timen hos legen for meg) ikke var i journalen. Å ta ks er jo et ganske stort inngrep, og å stille seg positivt til det etter å ha hørt min to minutters fødselshistorie, virker lite veloverveid. Men jeg er jo glad for at han var positiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå