Gå til innhold

Nattamming...hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer enda på nettene. To ganger til og med. Jenta er 10 mnd og spiser 4 gode måltider på dagen. Jeg vurderer nattavvenning, for jeg er så utrolig lei....men samtidig så vet jeg ikke om jeg orker. Noen som har barn som plutselig bare har sovet rundt? Hvor gamle var de?

Når nattavennet dere evnt.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kuttet nattammingen da han var 7 mnd. Var et par tøffe netter, men angret fort på at vi ikke hadde gjort det før. Ble en ny hverdag for både oss og baby da vi fikk sove på nettene.

Skrevet

Jeg nattammet 2-5 ganger hver natt fra mini var 7-11 mnd. (før det ammet jeg 1-2 ganger per natt) Tenkte på å avvenne men orket ikke stå opp og bære han rundt til han sovnet 5 ganger per natt, da var det lettere å ta han over i senga, putte han på puppen også sovnet vi begge ganske raskt. :-) Håpet vel hele tiden på at det skulle bli bedre etterhvert, noe det egentlig ikke ble før nå nylig. Mini fylte nettopp 1 år. :-) Nå de siste to ukene har jeg istedenfor å amme bare latt han ligge ved siden av meg i senga og vri seg til han sovnet, og den siste uka har jeg ikke trengt å nattamme. Så det har jo skjedd litt av seg selv egentlig. Neste steg er å få han til å sove i egen seng :-)

Om jeg anbefaler avvenning vil jeg si Ja hvis du synes det er slitsomt å nattamme. Jeg synes det var mye mer slitsomt å stå opp å bære en skrikende unge til han sovnet mange ganger per natt, (selv om han mulig var avvendt innen tre døgn). Derfor ventet vi og håpet på at det skulle gå av seg selv, og det har det jo delvis gjort. MEN det tok jo 1 år da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...