Gå til innhold

Noen som fikk bekkenløsning tidelig? Og hvordan har det utartet seg?

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 12 uker, og har siste uka allerede kjent bekkenløsningen ganske heftig enkelte dager. Sist fikk jeg bekkenløsning i femte måned og det var ganske vondt, men det gikk jo på et vis det også.

Men til dere som har fått det tidelig; ble det bare verre og verre hele vegen? Eller kom og gikk det litt?

Jeg håper virkelig jeg kan klare å stangnere det litt iallefall....

Fortsetter under...

har akkurat vært hos fysioterapaut hvor jeg fekk beskjed om at jeg har en begynnende bekkenløsning, den er ikke så gale - ennå. Men jeg begynte også å merke det i uke 10, hvis jeg satt mye stivna jeg til og begynte å vagge. For meg var det ikke så gale da, men det kom og gikk enkelte dager, men jeg merka stivheten i bekkenet bortimot hele tiden, men det var ikke vondt hele tiden. Så jeg har vagga i 3 måneder nå nesten.. :)

jeg fikk også beskjed idag at det var greit at jeg egentlig kom nå når det bare var en begynnende bekkenløsning fordi da kunne jeg klare meg i dagliglivet uten at det ble for ille. Planen for meg er å gå en gang i uka frem til fødselen, skal tilbake på mandag, da skulle jeg begynne selve treningen. Jeg er i uke 22 nå, men som sagt jeg har merka det ei stund.

Så min vurdering av det du sier er at du snakker med legen din, og får evt. en henvisning til en fysioterapaut for å få hjelp der.

Jeg har tro på fysioterapi. (har hatt fysio i andre sammenhenger og for MEG er det det beste..)

Takk Mamman til Turid! Kjekt å høre litt av hva andre opplever. Håper det går bedre og bedre med deg! Fysoterapi har jeg god tro på også, det hjelp meg forrige svangerskap å holde smertene i sjakk. Så jeg får sikkert en henvisning igjen. God bedring til deg!

Fikk bekkenl. I uke 17. Holdt det i sjakk til uke 27. Da gikk det rett til vest :s er ekstremt motstander av sykemelding men hadde ikke noe valg til slutt. Har fra uke 17 gått til fysio 3x i uken og kiropraktor ved behov. Nå er måler å holde det i sjakk...

Lykke til å håper du får et godt svangerskap til tross :)

Jeg Hadde vondt i bekkenet allerede i uke 5. Men ble lagt veldig tilrette på jobb og jeg tenkte meg mer om før eg løftet( jobbet på småbarnsavd i bhg) så det gikk veldig bra fram til uke 10. Jeg har knapt løftet, men i forrige uke (uke 12)var jeg helt gåen, så måtte ta turen til legen. Hadde håpet på 20% sm fram til nyttår, men jeg ble 100%. I tillegg har jeg fått henvisning til bassengtrening med fysioterapeut.

Legen var bekymret siden det er så tidlig, så han mente at jeg måtte ta det helt med ro. Jeg hater å ikke kunne være på jobb, så dette er veldig vanskelig for meg, og ble litt deppa da jeg innså at jeg bare måtte.

Kjenner jeg er bedre av å være hjemme, men i dag ar jeg gått litt på kjøpesenter og det ble det bare verre av.

Jeg har et barn fra før og hadde ingen bekkenproblemer da, men er vist stor sjanse for å få det med nr 2.

Mitt råd er å komme deg til legen og få i gang behandling! Du skal leve med bekkenet resten av livet også,

Det begynte rundt uke 18 denne gangen, men det har gått veldig opp og ned med dårlige og gode uker. har fått tilrettelagt på jobb med ekstra pauser, tid til øvelser midt på dagen og el. bord så jeg kan sitte eller stå å jobbe som jeg vil. gått yogakurs for gravide, og fikk veiledning fra fysio sist (da kom bekkenløsningen i uke 27) så jeg bruker de øvelsene midt på dagen og på kvelden før jeg legger meg. ellers har jeg mye nytte av å sykle lett en stund, for så å gjøre øvelser/tøying. selv om det er vondt å gå er det ikke vondt å sykle, og det hjelper spes korsryggen.

Når det er sagt, så fikk jeg 50% sykemelding på mandag (er nå 26 uker), for nå klarer jeg likevel ikke full jobb. men har fortsatt gode dager innimellom med lite vondt, så er fornøyd:)

Annonse

jeg begynte å kjenne antydninger til bekkenløsning allerede før jeg visste at jeg var gravid, og dette var vel i rundt uke 5-6.

jeg ble fullt sykemeldt fra jeg var 12 uker, og er fortsatt sykeemeldt og er 26 fulgåtte uker. hos meg blir ikke bekkenet noe bedre. så jeg er nesten sengeliggende døgnet rundt, en liten bevegelse gjør at det blir vanskelig for meg å bevege meg på kvelden og dette utløser regelmessige kynnere. så blir nok fortsatt sykemeldt helt til babyen kommer.

veldig kjdelig og kjipt

Ta foroldsregler som å ikke løfte tungt, ikke gå mye på asfalt, men sørg for å få bevegelse slik at du ikke stivner. Jeg ville bedt om henvisning til fysioterapeut eller oppsøkt annen form for behandling. Vet ikke hvor i verden du holder tll, men hvis du bor i nærheten av Oslo, kan jeg anbefale deg en kiropraktorklinikk som heter Bekken&Barn De er helt fantastiske og gjorde underverker for meg forrige gang jeg var gravid. Jeg hadde store problemer og kjente det på et veldig tidlig stadium. Tok tak i problemene alt for seint (da jeg var høygravid). Ble rett og slett kjempedeppa av å ikke kunne bevege meg de siste 6 ukene. Håper for din del at du ikke får for store plager.

Jeg er førstegangsfødende, og fikk det i uke 8. Ganske fortvilet da... Utfører jobben min på "sadelstol", og tror ikke dette gjorde det bedre. Men i uke 20, (etter 4 uker ferie) var jeg plutselig helt smertefri. Nå er jeg i uke 39, og det er først de to siste ukene jeg har kjent det, men nå ligger jo hodet helt nede:)

Håper det går like bra med deg:)

Hvordan kjennes det egentlig ut? Jeg kjenner jeg stivner til i korsryggen hvis jeg sitter for mye, men beveger jeg meg da fortsetter smerten/låsningen fra noen minutter til timer. Kan dette være en begynnende bekkenløsning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...