Gå til innhold

To i magen. 10+5, men ingen mage.. (samme som på "tvillinger og flerlinger")

Anbefalte innlegg

Hei

Leser at mange med bare en i magen har begynt å få mage

rundt 10 uker. Jeg har 2, men livmoren har ikke kommet opp ennå.

Har en datter fra før. Den gang kom magen ca uke 12 (?!), men man skulle vel tro at livmora ville være større med to...eller?

Litt bekymret for at det har stoppet opp der inne. MA?

Var på UL 8+5 og hjertene slo. Fikk beskjed av gynekologen og kanskje vente til over jul før vi kungjør nyheten.

Så han kanskje noen svakheter som han ikke ville bekymre meg for ennå?

Skal tilbake for ny UL 2.jan, men klarer liksom ikke slappe helt av og nyte tida da jeg har vært igjennom både MA og SA før.

Fortsetter under...

Hei.

Ikke bekymre deg. Jeg så jeg hadde fått "mage" en god stund. men dette var bare oppblåst mage. er først nå når jeg er 11 uker at jeg kjenner livmoren kommer litt opp.

Jeg venter også to og har ett barn fra før på 14 mnd.

og det tok jo veldig lang tid med førstemann at livmoren vokste. så du må ha litt tålmodighet tror jeg. Kjenner jeg også er bekymret til tider. Har sagt det til de nærmeste, og har fått time til ul på kvinneklinikken i romjulen, så venter med å kunngjøre det til resten når jeg vet at alt er bra!

ellers prøver jeg å være postitiv og legge bekymringene vekk..

Hei Scarlette (takk for svar)

Joda, jeg vet at man må prøve å la være å bekymre seg så mye.

Husker jeg tenkte det samme under forrige svangerskap, men plutselig spratt magen opp.

Skulle gjerne ventet med å fortelle andre om graviditeten, men det er jo litt koselig å kunne fortelle besteforeldre den gode nyheten i jula.

Spesielt siden det er to.

Venter med å fortelle det på jobb til godt over nyttår. Sånn sett er det jo greit at magen ikke strutter ennå.

Føler i alle fall at livmoren vokser, så ting burde vel være i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...