Gå til innhold

Hva er "greia" med julekort med bilde av barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere glede av å henge opp bilder av andre sine barn? Hva gjør dere med julekort dere mottar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gidder ikke å sende julekort med bilder av barna mine selv. Men mottar hvert år fra bilder fra mine niese og nevøer. Dem henger jeg på kjøleskapdøren.

Skrevet

Hva greia er? Det er koselig!

Jeg henger opp alle julekortene vi får på veggen, og der henger de til uti januar en gang. Så kaster jeg alle masseproduserte og sparer på de med bilder i en eske i kottet. Der har jeg nå bilder av venner og slektningers barn fra de var babyer og opp til i dag. De har jeg brukt i når jeg har laget sanger eller kort til konfirmasjoner osv.

Skrevet

Både store og små her synes det er kjempekoselig å få fine bilder av barn som vi kjenner. Vi henger dem opp på kjøkkenet og der får de henge til langt ut i januar så tar jeg vare på dem i en eske.

Barna synes også det er skikkelig stas og komme på besøk til venner og familie og se julekortet som vi har sendt til dem =)

Skrevet

Jeg håper dere som kaster kortene sier ifra til de som sender, synes det er skikkelig slemt når noen har brukt masse tid og penger på det så bare kaster dere kortene og ikke synes det er koselig at noen tenker på dere og vil sende en julehilsen. Greit å ikke henge dem opp men jeg blir iallefall glad for alle kort jeg får :)

Skrevet

Vi har en egen veggpynt som vi har alle julekortene i. Det er så koselig å sette seg ned med god drikke, julekaker og kose seg å lese og titte på julekort. Kortene med bilder ender opp i julealbumet vårt, litt morsomt å se hvor mye ungene vokser fra år til år.

Men skal ikke si jeg er så veldig fan av unger som er kledd ut som julenisser, syns det er mye kosligere med bildene der ungene er litt mer naturlige.

Skrevet

"Greia" er vel at noen syns det er hyggelig, men jeg tror det begrenser seg til nærmeste familie og venner. Der jeg kommer fra er det ikke vanlig å sende julekort med bilder av barna, men her jeg bor (og har bodd siden barna ble født) er det jo fullstendig kriiiiiise hvis man ikke gjør det...

Og jeg har gjort det alle år også, men i år velger jeg å være kjerringa mot strømmen, og lar være.

Det er jo et lite helvete å få tre unger til å sitte stille og se i kameraet samtidig, og hvis de i tillegg skal smile, så er det sjanseløst. I fjor vurderte jeg å ta det absolutt mest crazy bildet, hvor alle så hver sin vei og vesla hylskreik og bare sende det. Det er jo det mest representative bildet av vår hverdag! ;-)

Skrevet

Nei, jeg sier da ikke fra til de jeg får julekort fra at jeg kaster julekort i januar. Jeg har alltid sendt ut julekort med bilder av barna mine, men jeg forventer da ikke at folk skal ta vare på de for evig og alltid??? Det er en jule-og nyttårshilsen, tilfeldig har jeg valgt bilde av barna mine som motiv. Skal jeg da forvente at folk tar vare på disse livet ut?

NO!!!! Det er en hilsen...

Skrevet

Jeg syns det er veldig koselig å få julekort med bilder av ungene til venner og familie:)

Henger opp alle og tar vare på de i en eske etter en god stund. Noen som kortene fra bror og søster blir gjerne hengende helt til sommeren:)

I fjor sendte vi ikke ut til litt fjernere tanter og da kan du tro vi fikk høre det så i år må vi sende til alle.

Skrevet

Jeg synes det er koselig å få bilder av barna til venner og familie jeg! Ikke alle jeg ser så ofte, så da er det hyggelig å kunne se bilder slik at jeg kjenner dem igjen (vi bor langt fra en del).

Vi sender også til noen gamle "tanter" og "onkler" som jeg vet setter stor pris på litt oppdatert fra vår kant.

Jeg setter opp bildene på en hylle på kjøkkenet i jula og tar dem ned og samler på dem i et album etter jul.

Skrevet

Du trenger ikke ha alle ungene på samme bilde.

Vi har to unger og i fjor hadde vi ett fellesbilde og ett av de hver. Fra fotoknudsen.

Der kan man velge å ha tre bilder så da kunne dere hatt ett bilde av hver av ungene:)

Skrevet

Jeg har en rød silkesnor hengende på veggen som de henges på med tøffe klyper. Tar bort et av de vanlige store bildene, og får dermed en flott og koselig juledekor.

Skrevet

Åh, joda, her hvor jeg bor så er det en mal på hvordan sånne bilder skal se ut skjønneru, og da nytter det ikke å avvike fra regelen! ;-) Selv om jeg selvfølgelig skjønner at med nymotens teknologi er det mye som kan fikses og trikses, poenget er vel bare at jeg etter ni år og tre unger egentlig ikke gidder å ha en ting til som må ordnes før jul!

Skrevet

Min greie er at barna har igjen farmor og venner der vi flyttet fra for noen år siden. Vi bor nå på motsatt kant av landet og ser disse folkene hver 2. eller 3. år. Før vi flyttet var de nære venner til meg og barna, så jeg kan tenke meg at de har glede av å se hvordan ungene mine ser ut, at de har vokst. Samtidig som jeg lurer på det samme i forhold til deres unger.

Og forresten, det er da ikke vanlig å HENGE OPP julekort? Jeg putter dem bare i fotoalbum jeg...

Skrevet

Her er det vanlig å henge dem opp. Enten på en snor, kjøleskap eller oppslagstavle. Rammer dem selvsagt ikke inn.

Skrevet

Jeg blir glad for alle julekort, bilde eller ikke.Det med bilder av barna handler jo litt om skryting og å vise frem barna som man er så stolte av. Litt primitivt, men jeg gjør det selv...Velger bilder hvor barna er finest osv. Jaja, mange sender "julekort" på facebook nesten daglig, det gjør ikke jeg:-) Henger ikke kortene opp på veggen, de henger på oppslagstavlen.

Skrevet

Her i huset sender vi ut julekort med bilde av ungene hvert år, noen år har vi voksne vært med på bildet også.

Julekortene sendes til slekt og venner. Jeg passer også på å sende til noen av de eldre i familien som ikke har så mye familie selv, og nytt av året er at min mor spurte om jeg tilfeldigvis hadde et par ekstra kort liggende slik at jeg kunne sende et til hennes kusine og en av hennes tanter som sikkert ville sette stor pris på et kort med bilde av ungene. I samme slengen ville gjerne svigerfar at vi kunne sende til et par av hans gamle tanter.

Jeg synes det er hyggelig å sende hilsner til jul, og jeg synes det er kjempekoselig å få julekort. Skal en dømme etter det som dukker opp i postkassa er det flere enn meg som setter pris på denne tradisjonen.

Skrevet

Jeg elsker å få slike julekort! Henger dem opp, og der blir de hengende til uti januar. Blir i godt humør hver eneste gang jeg går forbi den veggen med alle de smilende og skjønne barna! :-)

I januar pakker jeg dem ned og putter dem i "juleboksen" på loftet.

Har begynt å sende bare til de vi får av. For da vet jeg at mottakeren har samme tankegang som meg. Regner med at de som aldri sender slike kort selv ikke interesserer seg for det og at kortene derfor går rett i søpla.

Mottar rundt 30 kort i året. Kooooooselig!! :-)

Skrevet

Synes det er kjempekoselig! Har studert flere steder og har venner over hele landet som det kan gå år mellom hver gang jeg ser. Julekortene blir årets oppdatering i hvordan det går bl.a. med barna deres.

Så ja, jeg henger dem opp, litt forskjellig fra år til år, og i år henges de med klesklyper i to lange silkebånd på veggen på kjøkkenet slik at jeg ser dem ordentlig. Der skal de få henge til langt ut i januar. Da kaster jeg vanlige kort, mens alle bildekort arkiveres.

Skrevet

Synes det er koselig med julekort.

Men må innrømme at jeg synes det er litt spesiellt (i negativ betydning) når jeg kommer til legen og det henger julekort der med bla. bilde av min tenåringssønn på fordi xn og samboeren har sendt julekort

Skrevet

Jeg syns det er koselig med julekort og særlig de med bilder av barna:)

Sender selv med bilde av våre 3 og jeg syns det er veldig koselig å få av venner og families barn også.

Det trenger ikke å ta veldig med energi altså- i år har vi tatt et fint bilde av barna, lagt på rød bakgrunn og skrevet en liten hilsen under. Printet det ut på fotopapir hjemme selv- tok meg en halv time tenker jeg:)

Skrevet

Jeg syns det er skikkelig hyggelig å motta julekort med bilde av barna på!!! Jeg har dem stående fremme til over 20 dag.. og bilde av barna jeg er glad i .. de lar jeg henge på kjøleskapet til neste sesong =) Tar vare på alle kort med bilder.

Skrevet

Det er vel koselig, jeg sender bare til tanter og onkler, besteforeldre og andre jeg vet vil ha bildet.

Jeg pleier å henge slik kort på kjøleskapet. Men det blir fjernet etter jul da

Skrevet

Syns det er veldig koselig. Jeg pleier å henge dem på kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...