almaa Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har et lita dukke på 9 mnd som elsker puppen mer enn noe annet på natta. Nå har jeg veldig lyst til å få en slutt på det, men helst uten skrikekur. Hun legger seg rundt 9 og kan våkne hver time til morgenen. Jeg har vendt henne til å samsove med oss etter første oppvåkningen når jeg har sovna. Jeg har holdt på med nattavvenning fra fredag, men uten hell. Hun våkner som vanlig hele tiden og sutrer litt mens jeg bysser og trøster. Problemer er at nå har jeg holdt på i 5 dager, og de to siste dagene har hun våknet midt på natta og vært våken i 2-3 timer og vil ikke sove. Hun får vann fra kopp, og er egentlig veldig blid mens det holder på. Er det noen med erfaringer rundt avvenning som kan hjelpe meg??? PS! Hun tar ikke smokk eller flaske, og har heller ikke noe sutteklut.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Da har vi hatt det ganske likt. og hatt perioder med oppvåkninger hver og annenhver time. Gutten vår tar heller ikke smokk og har ikke noe favoritt-kosedyr eller noe annet enn mammaen sin. Men når han var 8,5 måneder og jeg hadde vært i jobb en uke så fikk jeg plutselig nok en natt og nektet ham pupp (vi samsov for å lette overgangen til at mamma skulle være borte på dagen). I hans tilfelle så gråt han i ca 30-45 minutter første gangen (ikke sånn hjerteskjærendes, mere skuffet og lei seg/trøtt gråt). Så la han seg ned for å sove (hadde aldri sovnet selv før , unntatt i vogn og i bilen, allti vært puppet i søvn). Ja, en slags gråtekur, men jeg hadde ham inntil meg hele tiden og han sovnet omtrent oppå meg. Blid som en sol på morgenen. Andre kvelden sovnet han helt uten faktisk. Men i ditt tilfelle virker det jo ikke som hun er trøtt nok? Kan det være at hun burde sove litt mindre på dagen nå? Vi nattammer fremdeles litt (10 mnd nå) men det ble mye mindre hyppig etter et par slike netter (maks 3 ganger), men de siste nettene har det bare blitt 1 gang i tillegg til når han kommer inn til oss i 22-23-tiden. Har også blitt flinkere til å ta han løs før han sovner, og det godtar han alltid nå. Snur seg vekk for å ligge næremere pappaen virker det som ;-)
almaa Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2011 Hun sovner også selv i bil og vogn, men ikke hjemme.. Hun sover som regel 2 ganger på dagen på maks 30 min hvis vi er heldige, som regel 20 min.. Så tror ikke hun skal sove noe mindre enn det hun gjør.. Men hun sover fra ca 21-21.30 til 9 på morgenen.. Men hun våkner nå hver natt uansett om jeg gir henne pupp så vil hun ikke sovne før det har gått noen timer.. Mamma har henne i natt og pratet nettopp med henne og hun er våken nå, vært våken fra halv 1.. Er redd for at hun nå kommer til å begynne å være sånn hver natt.. Vil jo ikke det heller.. Men da sover hun til 12 dagen etter.. Så vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre nå jeg altså.. Er ikke lett dette gitt=/
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Den var vrien, ja. Da sover hun hvertfall ikke for mye på dagtid. Vil tror det kan være gunstig å ikke lage det "FOR" koselig for henne når hun er våken, men vet det er vanskelig. Er ikke noe forbilde i så måte. Gutten min har det med å slokne tidlig annenhver kveld (etter en sen våkenkveld dagen før) og så våkner han til etter en time eller to. Er det da noe som foregår i huset så kan jeg bare glemme å få ham til å sove videre. Må opp og se og da er det gjort. Blir helt hyper når han først har våknet skikkelig. Hatt en typisk ugunstig helg nå hvor vi har hatt besøk to kvelder. Første kvelden holdt han seg våken til 23 (hadde sovet kl 14-15.30). Andre kvelden kjempet han mot søvnen men måtte gi tapt og sloknet på skuldra mi under tannbørsting kl 17.15. Når han våknet kl 19 var det folk i stua fremdeles, så da måtte han bare ut dit. Sovnet motvillig igjen ved puppen i mammas seng kl 22.30. Som du skjønner er jeg ikke den rette til å komme med løsninger for dere ;-)
almaa Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. desember 2011 Hehe.. Nesten godt å høre at andre også har det litt vanskelig.. Har lest en del om nattavvenning og ser nesten ut som om alle andre sine barn sover søtt hele natta og sovner av seg selv osv.. KUn min lille frøken som er litt vanskelig.. Har vendt henne til å sove i sin egen seng, og de to siste nettene har hun egentlig sover fra 9 til 1, fått litt pupp også sovet til 4.. Men da har hun våknet og vært våken til litt over 6.. Er så utrolig slitsomt at hun våkner såå tidlig.. Hadde hun stått opp 6-7, så greit.. Men jeg er så sliten på dagen av den 2 timers våkninga at jeg holder på å blir gærn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå