Gå til innhold

Ordinær ul. Spurte jordmor..

Anbefalte innlegg

Spurte jordmor om dere ville vite kjønnet? Eller spurte dere selv?

Var på ordinær ul, men jordmor måtte få inn en annen for å se etter nyrer og undersøke hjertet. Bebisen lå i en litt dum stilling og det virket som det var noe galt med apparatet. Jordmor spurte aldri om vi skulle titte etter kjønn, men samtidig var det hun som kom inn som avsluttet. Ble ganske skuffet da det plutselig var over.. Vet at det ikke er prioritert å se etter kjønn, men hadde satt pris på å ta en liten titt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143881943-ordin%C3%A6r-ul-spurte-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på UL i dag. Hadde bestemt meg for å si fra at vi ville vite kjønn hvis hun så det. Men så spurte hun om hun skulle sjekke før jeg rakk å si noe. Er jo ikke en del av undersøkelsen,men de skjønner jo at dette er noe mange lurer på....så forstår godt du er skuffet.

• 2 uker senere...

Vi hadde samme jordmor på ul som ved forrige svangerskap, hun ble irritert både forrige gang da samboer spurte, og denne gang da svigermor spurte. De spurte jo selvsagt ikke med det samme, men etter at målinger etc var gjort. Hun svarte noe sånn som at det faktisk ikke var en del av hennes jobb å svare på det, hennes jobb var å sjekke at barnet var friskt, og at det ofte tok så lang tid å finne ut av dette. Rett etterpå svarte hun-på begge ul- at det sannsynligvi var ei jente, og snudde da helt om og viste hvor kjønnet var og alt.

Samme jordmor driver en privat klinikk, og i forrige svangerskap var vi hos henne på 3D, da var det ikke måte på hvor mye mer hyggelig hun var..

Synes det er unødvendig å svare på den måten, følte egentlig at hun bare sitter å venter på å få spørsmålet, for å få svare det hun svarte.. Jeg skjønner jo at poenget med ul ikke er å se hvilket kjønn barnet er, men når alt er sjekket, så må de jo skjønne at foreldre er spente på å få vite, og det skulle jo bare mangle at de forteller det dersom de ser det..! På en måte fikk hun meg til å søle meg som en dårlig forelder som spurte om dette.....:(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...