Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Jeg er gift. Mannen jeg har flørtet litt med er en arbeidsforbindelse og han har rompa full av penger. Han var innom på jobben i dag og leverte julegaver til flere av oss på jobben. Til slutt kom han inn på mitt kontor og leverte en liten pakke som han sa jeg måtte vente til jul med å pakke opp, og at den bare var til meg. Så ga han meg en klem og et kyss på kinnet, holdt rundt meg og sa at det var godt å se meg igjen. Jeg klarte selvfølgelig ikke la vær å åpne. Det er et dritlekkert halssmykke i hvitt gull med diamant. Må være dyrt som bare det. Jeg blir helt satt ut. Vet ikke om jeg tør si noe til mannen. Jeg har jo ikke gjort noe galt egentlig, men har vel kanskje vært litt hyggeligere mot ham enn jeg burde siden jeg er gift. Burde jeg gi det tilbake? Vil gjerne beholde det, men tenker at han kanskje forventer mer,,,,
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Det bør du gi tilbake, selvsagt. Skulle aldri ha tatt imot det heller.. og god klem? Kyss på kinnet? Holdt rundt deg? Jeje..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Selg det, så tar du ikke i mot mer fra han.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Send det tilbake. Eller lar du deg kjøpe?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 elge det og bruk pengene på noe hyggelig sammen med mannen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Vil du gi han mer da? Hvis ja- behold. Hvis ikke vet du hva som er rett
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 Haha. Er du med i Love Actually?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Hvordan blir det å se han igjen hvis du tar i mot gaven og ikke gir noe igjen? Det beste er vel å gi det tilbake, fortell at du er gift og ikke kan ta i mot en slik fin gave... Dumt å gi han håp til noe mer, uansett hva han tenker... et slikt smykke er ikke noe en gir til hvem som helst tror ikke jeg...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #10 Skrevet 15. desember 2011 Er du sikker på det er av hvitt gull og ekte diamant? Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha trukket ham til side på jobben i januar første anledning og sagt at du syntes smykket var nydelig! Men, du er gift og du kan desverre ikke takke ja til det. Om han prøver å overtale deg, så la deg overtale etterhvert ;-) Da har du prøvd å gi det tilbake, han har blitt konfrontert at du er gift, og du kan gå med hevet hode, "uskyldig" som du er som egentlig ikke ville ta i mot gaven. Men, hva sier mannen din da?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #11 Skrevet 15. desember 2011 Ja DET var jo en ganske uskyldig gave...! Nei, ærlig talt.... hadde mannen min fått gaver til flere tusen av en "random" kollega hadde jeg nok syntes at det vart noe som skurra ganske kraftig. Og er du forresten sikker på at det var ekte diamanter? I såfall bør det følge med diamantbevis... og du kunne jo fått en god slump om du solgte det?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #12 Skrevet 16. desember 2011 Og sånn blir det når man hører på enkelte av kaklehønene her på DiB om at det er "helt normalt å flørte når man er i forhold". Man FLØRTER IKKE med andre når man er gift!!!! Gjør man det, er man dårlig ektefelle. Jeg synes du bør fortelle din mann om dette, legge deg flat og be om unnskyldning. Ikke noe rart skilsmisseraten i Norge er så høy når folk driter i samboer/mann/kone og søker oppmerksomhet annet sted istedet for å pleie og ta vare på forholdet.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #13 Skrevet 16. desember 2011 Er forresten ikke noe som heter "flørte uskyldig". Flørting med andre når man er i et forhold er dårlig gjort mot mannen/kona, og en forstadie til utroskap. Ser ut som denne andre mannen oppfattet det nettopp slik, at du vil ligge med ham, siden han strør om seg med diamanter (tror ikke at han gjør det samme med andre kvinnelige kollegaer). Hurra
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #14 Skrevet 16. desember 2011 Barre spør kjenner han kor du er i terenget ?
Mille** Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 Hva hadde du syns om at mannen din kjøpte diamanter i julegave til en kvinne han hadde flørtet med? Hvis du syns det er helt ok, og vet at mannen din ikke vil reagere på at du får smykker hos andre menn, så kjør på! Ved nærmere ettertanke høres hele innlegget ditt så usannsynlig dumt ut, at jeg egentlig ikke tror noe på det....
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #16 Skrevet 16. desember 2011 08:49 - 70% av forumet mener jo at det er helt vanlig og legitimt å bedrive hverdagsflørt med andre når man er gift eller samboer så lenge man ikke ligger sammen, så det stemmer nok det HI skriver... Bare søk opp tidligere innlegg om tema, så ser du at du er rar hvis du ikke flørter og søker oppmerksomhet fra andre når du er i forhold.
Mille** Skrevet 16. desember 2011 #17 Skrevet 16. desember 2011 Jeg skjønner at mange flørter ja, men at man kjøper diamantsmykker til gifte kvinnelige kolleger, nei det er nok ikke så normalt. At den gifte kvinnen tar i mot er nok heller ikke så normalt. At kvinnens ektemann aksepterer slik oppførsel er i hvertfall ikke normalt! )
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #18 Skrevet 16. desember 2011 Problemet er at DET blir konsekvensen når man flørter med andre selv om man er gift. Da blir man oppfattet som interessert i å ha affære av enkelte, og så er det plutselig ikke så greit likevel? Forresten, Mille, tror du virkelig at HI fortalte mannen sin om flørtingen eller gaven? Don't think so... Det som jeg synes er synd, som jeg så da jeg var singel, er at det er masse single drittsekker som utnytter kvinner, samtidig som mange gode menn er i forhold med kjerringer som enten er i overkant flørtende eller ligger med andre.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #19 Skrevet 16. desember 2011 Tror jeg ville ringt mannen og hørt hva han mente med denne gaven. Jeg fikk julegave fra kameraten til en jeg datet, følte det litt merkelig men utrolig hyggelig. Han mente ikke noe mer enn å gi en hyggelig overraskelse, når han så tingen så syns han den var så meg. Har tingen enda, og jeg syns det er like hyggelig hver gang jeg ser den. Jeg nevnte denne gaven for han jeg datet, og han svarte at dette var helt normalt han. Om han kom over ting han syns noen ville bli glad for eller passet til noen så kjøpte han og gav det i gave. Han mente ikke noe annet med det. Jeg har tatt den tanken litt med meg vidre i livet. Jeg har gitt gaver til flere menn, gifte eller ei. Ingen store gaver, men det er så koselig å overraske noen med ting av og til. Så snakk med mannen og hør hva han mente med gaven, forventer han mer ville jeg gitt det tilbake. Var det bare en gave han ville gi deg hadde jeg beholdt det. Og jeg hadde sagt det til min mann, han bryr seg ikke om jeg får gaver fra andre menn men det er vel pga at jeg er så åpen og forteller alt til han. Han får flere julegaver fra veninner til jul enn jeg får av mine veninner til jul også, så jeg burde vel ha blitt mer betenkt over hans veninner enn han hadde blitt over mine guttevenner.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #20 Skrevet 16. desember 2011 Jeg lurer hva de andre kollegaene fikk jeg. Om han gav smykke til alle så er det vel ok. Kanskje han er en som liker å gi dyre gaver til mennesker rundt seg. Jeg hadde iallefall fortalt mannen om smykke. Du har jo ikke gjort noe galt egentlig. Det du ser på som flørting er kanskje ikke flørt i det hele tatt for en annen. Om mannen din synst at det er ok å beholde smykke, så behold det. Det er jo det du vil selv også. Om du er redd denne kollegaen din vil ha noe tilbake så sier du "Takk for gaven. Smykket var nydelig. Men ettersom jeg er gift så blir det helt feil for meg å beholde det." Denne kollegaen må da forstå at julegaver blir pakket opp med familie rundt seg - og at din mann vil få se smykket. Kanskje du legger mer i det enn nødvendig?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #21 Skrevet 16. desember 2011 09:02, det er vel forskjell på å date noen (uten forpliktelser) og være gift med noen? Man skal på en måte være mer bundet når man har lovet evig troskap, respekt og kjærlighet til en person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå