Gå til innhold

mer gulp etter grøtstart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, ut i fra det jeg leser så skal man vel heller oppleve mindre gulp når man starter med fast føde. men ikke her i huset ihvertfall! jeg begynte med grøt for to uker siden, og er opp i ca en porsjon fordelt på morgen og kveld. han virkelig elsker grøt og har ikke hatt noen problemer med magen enda. Men han får jo litt melk til grøt måltidene og gulper da som normalt litt opp igjen. Men til måltidene hvor han bare får melk så gulper han relativt mye, og det kommer litt og litt i rundt en time etter måltidet. nå skal de sies at han alltid har vært en gulpeunge fra dag en! men herre, den siste uken spesielt har det vært ekstremt. vet ikke hvor mange smekker, bodyer og ikke minst antrekk på meg som går om dagen. føler jeg ikke gjør noe annet enn å mate og bytte klær. Jeg har prøvd å gi mindre melk, men ser ikke ut til å ha noen effekt. det kommer opp en god del uansett mengden. Så kan dette være tilfelle at det bare er litt i tilvenningsfasen enda?

han klør også noe veldig i munnen om dagen, har henda i munnen hele tiden og jeg kan kjenne en stor kul nede på siden i munnen. kan det være at han gulper mer fordi det er tenner på vei? noen som har opplevd det?

han virker ihvertfall ikke noe plaget av det. ligger fint og leker på ryggen og gråter aldri når han får mat eller gulper. så tror jeg kan utelukke refluks. eneste som plager han er vel at mamma drar av og på bodyer over huet hans hele dagen. hehe. smiler og er blid hele tiden, så er vel i grunn ikke noe problem. men man begynner jo å lure litt og prøver å finne svar på hvorfor:) han er forresten 4 mnd, om alderen kanskje skulle ha noe å si:)

håper noen vet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...