Gå til innhold

Blødning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget en blødning nå.. ikke bare brunt, men litt rødt..

har ingen spesielle smerter.. skal være i uke 7 nå.

Er dette mest sannsynlig en sa? :(

Dette kom helt plutselig..

Skulle egentlig ha en tidlig ul imorgen, men er det vits å betale 1200 kr om jeg allerede holder på å miste nå..

Åh.. er knust :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :) hører egentlig til 2 trimester men er her inne å snoker innimellom også ...

blødning trenger ikke å bety sa .. så lenge du ikke har store smerter så tror jeg alt er som det skal være.

men jeg ville uansett dratt å skjekka det bare sånn at du vet at alt er bra.

håper alt ordner seg:) ..for jeg vet hvor vondt det er å miste har mista en gang selv også. men ikke ta sorgene på forskudd selv om det er lett å gjøre det .

masse lykke til :)

Skrevet

Jeg er enig med Pinklady over her. Dette er nok helt ufarlig, men jeg ville ha sjekka det bare for sikkerhets skyld. Så kanskje bra du skal på tidlig UL i morgen?

Men du, 1200,- for tidlig UL? Det var da veldig dyrt syntes jeg. Jeg hadde tidlig UL i uke 9, og betalte 500,-. Fikk fine bilder med meg og..

Uansett, LYKKE TIL!

Skrevet

Oj så billig? Hvor var dette da?:)

Ja jeg syns og det er innmari dyrt..

Men takk for gode ord.. håper på at alt er ok.

Men føler egentlig innerst inne at det er noe som er galt.. og da har man vel som regel rett :(

men el ul vil mest sannsynlig bekrefte det hvertfall.. så slipper man å gå rundt å lure:)

Skrevet

Hei, hvor fikk du så billig ul?

Del gjerne... :)

Skrevet

hvor mye blør du?

jeg begynte å blø inatt :-(

Skrevet

ikke så mye med en gang..så fikk litt forhåpninger om at det gikk fint.

Men så slutter det liksom ikke.. selv om det bare kommer litt om gangen.

Kjenner også litt mer mensensmerter(murring) enn vanlig.. i tillegg var det litt klumper/slim (sorry for bekrivelsen..) i blodet.

Så er ganske sikker på at det ikke har gått riktig vei.. uff.. trist:(

Har du blødd mye?

Håper det går bra med deg!

Skrevet

er mye når jeg tørker meg ja, så går jeg endel på do da:P skal til legen imårra ¨å ta hcg blodprøve. har du tatt en gravid test idag da? hvor langt påvei er du?

tja, går så som så....belager meg at jeg må igang med medisiner igjenn,...har ivf jeg

håper det går bra med deg

Skrevet

Hei!

Jeg er 9 uker i dag, og begynte å spotte/blø litt brunt blod da jeg var 7+5. Skulle heldigvis på UL dagen etter, og var kjempe nervøs og trodde jeg hadde mistet. Men alt stod bra til med lille spiren,- hjertet banket og slo, og fikk beskjed om å bare slappe av. Spottingen avtok også etter et par dager.

I går på jobb begynte jeg imidlertid å styrtblø, det rant nedover bena, og gjennom klær,- masse rødt blod! Dette var noe helt annet en spottingen uker før, og jeg ble naturligvis livredd. Hadde også litt koagulert blod. Kunne sitte på do, og det var nærmest som om jeg tisset blod.

Fikk en hastetime på Volvat med innvendig UL timer senere, og var helt sikker på at det hadde gått galt. Blødde ned gyn.stolen jeg satt på etc.

Men neida,- lille spire hadde vokst fra 15 mm til 20 mm på 6 dager, og hjertet slo sterkt og godt. På 6 dager hadde spiren fått en form som en liten baby, og ikke en reke:)

Ingen tegn på blødning inne i livmoren, og alt så normalt ut!

Fikk beskjed om at noen blødde uten at det var noe farlig,- kunne være et blodkar etc som hadde sprukket, og så lenge ingenting kom fra livmoren skulle jeg ikke bekymre meg (det så hun jo på UL). Alt er jo så mye mere skjørt under en graviditet! Blør feks masse neseblod også, så slimhinnene er litt utsatt.

Blør fremdeles i dag, men ikke like mye, og må bare stole på legen at babyen har det fint (så jo også selv at hjertet slo).

Men fy så ekkelt det var i går,- unner ingen den følelsen!

Så en blødning kan være så mye,- selv en kraftig! Ta ikke sorgene på forskudd, men oppsøk en gyn. for å sjekke det ut:)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også noen småblødninger i uke 8, ringte legen og fikk gratis ul dagen etter. Der var alt bra, og gyn. sa at det var mange som blødde litt når de var gravide.

Ta ultralyden i morgen:) så slipper du uansett å gå å lure:) lykke til!!!!!

Skrevet

Tusen takk for positive ord.. sånt hjelper alltid, selv om jeg er litt sikker på at det har skjedd noe ..:(

Men Stella79.. blødde du rødt friskt blod eller? Hadde du noen som helst smerter?

Jeg har ikke hatt særlige smerter, fore jeg har hatt litt mensensmerter under hele graviditeten hittil.. men føles allikevel som om det gjør litt mer vondt..

Kunne ønske historien min fortsatte slik som din.. hihi:)

Skrevet

Hei Marit!

Ja det som fosset ut i går, var friskt blod...

Uken før var det brunlig.

I dag er det brunrødt.

Men hadde ingen smerter, annent en vanlig mensmurringer som jeg har hatt til og fra gjennom hele svangerskapet!

Lykke til,- det skal nok gå bra skal du se:)

1 av 4 kvinner blør under graviditeten uten at det er farlig!

Skrevet

er du langt på vei marit???

er vel ingen vits for meg å ta ul, er bare 1 mnd påvei...

Skrevet

ah, det står jo i begynnelsen,,,,blind jeg da:P

Skrevet

Beklager sent svar.

Jeg var på Sigrid`s Ultra i Stavanger.

Hun opererer med forskjellige priser ut ifra hvor langt på veg du er.

Meget fornøyd!

Jeg krysser fingrene for deg!

Skrevet

Jeg har også vært på tidlig ul hos Sigrid;-) Tror ikke jeg hadde tatt 3 ultralyder derso det hadde kostet 1200 kr per gang:-o

Når det gjelder blødning så kan det gå begge veier. Noen ganger betyr det starten på en abort, mens andre ganger er det helt ufarlig. Men som de andre sier er det nok bedre for deg å få en ultralyd enn å gå i uvisshet. Krysser fingrene for deg! Masse lykke til:-)

Skrevet

Jeg blødde også friskt rødt blod når jeg var 7+0 og 7+1, deretter litt brun utflod i 2 dager. Jeg var sikker på at dette hadde gått galt, men under ultralyden en uke senere var alt bra <3 Hjertet dunket og alt var fint.

1 av 4 blør i første trimester, så det er ganske vanlig!

Lykke til på ultralyden!

Skrevet

Da jeg var 4uker på vei så begynte jeg å styrtblø. Jeg trodde det var mensen,men tok likevel en test dagen etter. Den viste positiv.

Jeg fortsatte med ekstreme blødninger i en uke. Det var som en skikkelig mens! Så avtok det litt og fortsatte i 3-4dager. Altså totalt 11dager med blødning.

Fikk svar på hcg prøve og fikk beskjed om spontanabort.

Jeg ville ikke tro på de,og det var bra. For nå er jeg 19+3 på vei og den blødninga får jeg egentlig aldri forklaring på :)

Skrevet

forstå meg rett,men godt å lese om flere som blør da.

blir litt roligere, skal inn til legen kl 10,men får ikke svar på prøven før over helga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...