sjarmtrollet78 Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Huff og huff dette er ikke noe gøy. Plages med treg mage og kommer nesten ikke på do. Trodde jeg skulle sprekke i dag. Sitter å gråter på toalettet for at avføringen er så treg.. Er det andre som har det slik? Jeg spiser grovt, grønnskaer og drikker mye vann.. Huff, jeg trenger råd!! Kan det være farlig å presse for mye?
02,05 og 12, haaper vi:) Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Ta en ss extra virgin olivenolje før frokost. Hvis ikke d hjelper så er sterkt krydra mat(pakistansk/indisk) redningen for meg, og d er jo godt og;) Ikke farlig å presse! Lykke til, vet d er UBEHAGELIG!
Tyren78-09+12 Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Da er vi 2!!!!! huff altså.. jeg prøver å drikke mye vann og tvinger i meg svisker, noe jeg egentlig ikke liker noe særlig, men syns ikke det hjelper så mye. Det er gjerne avføring annenhver dag..av og til hver dag. Skikkelig ekkelt, for det føles som om man sprekker.. Fikk et råd om popcorn og plommer(men nå er ikke sesongen for det her lenger da..derfor tyr jeg til svisker), kanskje det kan hjelpe?
prøver1991 Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 jeg har hatt det slikt siden jeg var 10 uker på vei. har hatt hemoroider flere ganger, og da er det nesten umulig å få ut noe. hos meg går det ca 1 uker før neste dobesøk og det er så utrolig vondt og grusomt. hos meg funker egentlig ingenting, har prøvd alt. men fortsetter å drikke mye vann i håp om at alt skal løsne seg
mamma til (snart) 2 :) Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Jeg er selv (til tider) plaget med veldig treg mage. Det gjør så vondt, og nesten ingenting hjelper..MEN så foreslo samboeren min at jeg skulle prøve å spise en eske(eller hvertfall endel) Lakerol (de pastillene uten sukker). Det står jo også bak at de ved stort inntak kan virke avførende. Og det virker som bare det, i alle fall på meg..holder noen ganger bare med en halv eske før det begynner å skje ting.. Dette er jo ikke noen langvarig "kur", men når man er desperat og har så vondt, er dette absolutt en løsning, i alle fall for meg! Må si jeg har et lite lager hjemme, for man vet jo aldri når det gjør skikkelig vondt.. Bare et lite tips..
Lykkebumpen Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Daglig glass med linffrø blandet i surmelk hjelper noe. Og så skal lactulose fra apoteket være ufarlig å ta.
januarbaby012 Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Heisann jg hadde lenge treg mage, noe som virket for meg var: et glass melk med litt smør opp i. oxo masse mandariner og rett etter på drikke mye vann. gjenta det noen dager sp hjelper det mye. surmelk hjelper oxo. når du prøver alle disse kjerringråder så gjenta det i noen dager ikke forvent god resultat med en gang masse lykke til og ikke være bekymret her er vi mange med reg mage hehe
Minilille Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 Hei. Jeg har ikke så treg mage at det blir forstoppelse, men var skikkelig plaget med hemeorider den første tiden etter forrige fødsel, og er livredd for slike plager igjen -noe som ofte kommer av treg mage.. Jeg ville vært forsiktig med å presse for hardt, og heller få fortgang på sakene. Tror hardt press kan føre til værre hemeorider. Jeg var innom apoteket en dag og fant noen fiber tyggetabletter. Har ikke prøvd de enda da jeg ville forhøre meg med jordmor/lege først,men de på apoteket (evt helsekost) har nok mange gode råd!
<3 januar 2012 <3 Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Jeg merker at jeg får gått bedre på do hvis jeg spiser litt krydret mat og at jeg går litt turer! Det virker som om det får systemet litt i gang:) Jeg spiser ikke mye kryddret mat, men litt innemelleom:) Merker selv at magen har blitt tregere den siste uka, men tror det kan være fordi jeg ikke har drikki nok vann også!
Underveis --> Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 Du kan få hemorrider av å presse for mye :-S Av en eller annen grunn er jeg mye bedre i dette svangerskapt enn forrige. Hard i mangen ja, og er på "utur" på dorutinen (he he he), men ellers går det ganske greit. I det siste har jeg sågar vært litt løs i magen! Det jeg fant ut forrige gang, var at kiwi fungerte ganske bra som "mykgjører". Er ikke så himla glad i kiwi (synes de stort sett er for sure), så spiste ikke så mye, men ellers er det jo ikke så veldig mye å gjøre da. Ville spurt legen om du kunne bruke lactulose i perioder. Alt for å unngå hemorrider i alle fall! Linfrø skal også være veldig bra (knust helst), og sviskesaft.
Underveis --> Skrevet 16. desember 2011 #11 Skrevet 16. desember 2011 Ja! Fibertabletter ja. Er noe som heter Frukt & Fiber som man får på helsekostbutikkene. Er helt greie (særlig om man liker fiken). Skal virke bra og er helt naturlige greier.
sjarmtrollet78 Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #12 Skrevet 16. desember 2011 Tusen takk for alle gode råd. eg tar drikke yoghurt med linfrø i, har også spist svisker, og tatt idoform mot treg mage.,men jeg har nok ikke tatt dette jevnlig og dermed stopper ting opp og blir liggende i noen dager. Er ikke så lett å få det ut da uten at det blir vondt. Får hente meg litt hjelp på apoteket, slik at man slipper dette... Lykke til alle sammen!!
madame Mim Skrevet 16. desember 2011 #13 Skrevet 16. desember 2011 Det som funker for meg er tre sisker daglig. Kan ikke slurve må ta hver dag, det hjelper
BettyBoob Skrevet 16. desember 2011 #14 Skrevet 16. desember 2011 Men det er jo ikke verre enn å kjøpe lactulose (duphalac) på apoteket?! Ufarlig for gravide - myker opp avføringen. Jeg var avhengig av det for å komme på do med førstemann. Denne gangen går det heldigvis mye bedre. Løp og kjøp! Kan blandes i det meste, men et tips er å blande i f.eks Biola drikkeyoghurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå