1 fra før og 1 på vei <3 Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Var nede på apotek 1 å kjøpte øretermometer i og med at min sønn HATER å måle rektalt. Fikk beskjed om at den kunne vike litt fra den egentlige febertempraturen men ikke flere grader. kom hjem å prøvde det, og det viste 36,9 og siden jeg ikke er dum så målte jeg rektalt også for ungen var så varm at jeg viste det ikke stemte for den rektale målingen viste 39,2. Gjett om de skal få det h..... øretermometeret i hodet!!! noen som vett om noen mer pålitelige øretermometer?
Gjest Mentha Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Jeg vil gjerne vite om du finner et som er bra! Jeg har samme problemer med junior, han gruer seg for bleieskift i flere dager etter at vi har målt temp i stumpen Har hørt så mye varierende om øretermometer så jeg har ikke kjøpt noe ennå. Men vil gjerne investere i et hvis det finnes noe bra der ute! IR-måler er jeg litt usikker på, vet ikke nok om det. Men hvis det er noen erfaringer med det der ute så er jeg absolutt interessert i å høre!
1 fra før og 1 på vei <3 Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2011 Vet det er ett som du kan bestille gjennom ellos(?) som var best i test,tenkte jeg skulle bestille det, men jeg trenger ett nå lillegutt får helt panikk når han ser jeg drar frem t rektale termometeret:( Stakkars...
Gjest Mentha Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Stakkars liten Føler med deg, måtte gjøre det samme på min lille gutt i går, hele tre ganger. Han har begynt å grine ved samtlige bleieskift siden, og prøver å komme sge unna. Det går over, men det er jo grusomt når det står på. Føler meg som en grusom mor, men det er jo enda verre om man ikke holder øye med temperaturen føler jeg.. Skal sjekke ut det i ellos. Jeg fant en test på nett, men den er to år gammel og neppe representativ nå :/
Gjest Mentha Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Dette er en nyere modell av den som var testvinner for to år siden. Lurer på om jeg bare skal investere i den. 400 kr går an. http://www.topcomshop.eu/lang/en/ear-forehead-thermometer-301?___store=topcom_en Her er forresten testen hvis du vil lese : http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article442349.ece
Smil123 Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Hei :-) Kan ikke mye om de forskjellige som finnes, men vil bare dele min erfaring. Jeg jobber som sykepleier og vi har stoppet å bruke øretermometerene for lenge siden. Synes egentlig det er rart at de selges når t.o.m apotekpersonnellet sier de ikke er helt korrekte??..?? Jeg vet absolutt ikke hvordan dere måler temp rect men husk bare at termometeret ikke skal dyttes veldig langt inn! 1-1,5 cm er nok og klin gjerne litt vaselin eller fet krem på tuppen før man fører det inn. Det skal ikke trenge å gjøre vondt...
M27 Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Mitt øretermometer..(kosta flere 100 kr) viser 32 og 33 grader.....!!!!!!!
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har det topcom så det er link til over her, bestilte det gjennom ellos. veldig fornøyd med det! får korekte målinger hver gang, men veldig viktig å tørke av etter bruk, for er det ørevoks på tuppen som skal inn i øret så blir ikke målingen korekt.
Blabb00 Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Hei Jeg kjøpte IR termometer når vesla var veldig febersyk Den er helt toppers! Man måler enten i tinninga eller bak øreflippen ( synes selv det er lettest og måle bak øreflippen) Og den er korrekt Har målt rektalt samtidig, og den viser like mye ) http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-914500.aspx Ganske dyr Men absolutt verdt det.. Man slipper å vekke barna om natta også.. Absolutt verdt 600 kr :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå