Gå til innhold

Kvalm, deppa, ulykkelig! "Håper på abort" Hvordan har dere det?

Anbefalte innlegg

Skjønner at den kan virke støtende for f.eks "slitere". Men dette er mine tanker, og jeg trenger å høre om flere synes det føles likt. Det er ikke fantastisk og flott! Så det er vel sannheten som står der. Ikke at vi virkelig ønsker abort men at tankene er der på at det hadde vært den enkleste utveien å ta når man sitter i kvalmehelvette. Jeg ønsker jo virkelig ikke abort, men noen ganger kan det være vanskelig å se det flotte så lenge man sliter som F*** med kvalme!

Fortsetter under...

Jeg har lagt merke til at tisset er mørk og grumsete noen ganger.. hva betyr det at det er grumsete?

Akkurat nå svever jeg litt etter akupunkturen.

Ååh, det skal jeg prøve. Takk for tips! :D

Støtter deg i det snuppo... syntes den var så støtende at jeg ikke har kunnet svare på dette innlegget egentlig. Noen ting kan man tenke litt over og holde for seg selv, det går an å få frem hva man mener uten å si akkurat det. Veldig tungt å lese for de som blør, er redde for å miste, eller de som har mistet... Kommer ikke til å lese mer på denne tråden, ville bare si at jeg støtter deg og synes du er tøff som tør å si det mange tenker :-)

Alle får si det di mener. Noen sliter med frustasjonen over at de er redde, kanskje di blør eller kanskje noen har mista. Men jeg føler meg like frustrert i en helt annen situasjon. Ja, jeg er kanskje heldig i forhold til de som har opplevd det værste, men for meg er nettopp dette det værste. Derfor la jeg alle kort på bordet med en gang å oppsøkte "hjelp" på denne måten. Jammen meg fikk jeg akkurat det jeg trengte også. Tips, støtte og omtanke, Akkurat som alle de som blør, har mistet eller er redde også gjør. Jeg vil ikke motargumentere eller skape diskusjon, men kanskje det er mulig å se det litt fra min side å lese hva jeg mener!?

Annonse

var så kvalm i forrige uka at jeg klarte ikke gjøre en dritt,men jeg øsnket ikke abort fordi!!!

jeg ønsker meg faktisk et barn mere enn alt jeg. kan med glede ligge kvalm igjenn.

Ok, må bare svare en siste gang, for nå synes jeg dette går litt for langt: skjønner DU hvor vondt en abort kan gjøre, både fysisk og psykisk? Hvor frustrerende det er å miste et etterlenget barn? Hvor smertefullt det er å gå og være livredd for blod på papiret hver gang man er på do? Hvis du hadde skjønt det, så hadde du aldri uttalt deg sånn som du gjør, og i det minste hadde du hatt respekt nok til å unnskylde det i etterkant. Jeg har slitt med både kvalme og ufrivillige aborter, og det kan IKKE sammenlignes, jeg ville valgt kvalme resten av livet i stedet for de smertene aborter fører med seg! Ha litt respekt. Det er bare snakk om å ha litt sosiale antenner. Takk. Kommer ikke til å lese på innlegget igjen, for dette blir faktisk altfor drøyt for meg....

Jeg støtter deg klarfodet. Jeg skjønner at du ikke mener det du skriver bokstavlig og det bør alle skjønne etter at de har lest tråden. Noen ganger kan en bli rimelig desperat. Jeg syns bare min "lille" uggenhet er irriterende og jeg kan absolutt ikke klage.

En hører jo om dem som har kolikkbarn som blir så desperate at dem "ønsker" å kaste barna ut vinduet...... men en gjør det jo ikke av den grunn.

Nei, la nå ikke dette bli en tråd hvor en går til personangrep. En bør holde seg for god til det. Unnlat heller å kommentere er nå min mening.

Nå, når jeg har fått kjenne det på kroppen selv, hvordan den overtar fullstendig og hjernen ikke henger med, så forstår jeg frustrasjonen din, Klarfordet.

De som ikke liker overskriften din, kan la vær å lese tråden. 1.trimester er for alle, uansett hvordan det arter seg. La det nå være rom for at en kan misforstå, og at ting kan komme feil ut innimellom. Det er ikke like lett når man ikke har styring på verken kropp eller tanker.

Hold ut, Klarfordet :) Du gjør en kjempejobb, og bare se hvordan hele synet ditt har endret seg, etter noen gode tips, litt gråting og masse forståelse <3 Flinke jenten!! :) Plukker seg selv opp igjen ;)

Nå har jeg ikke lest alle innleggen her, men har du prøvd med ingefær? te eller brus.. Jeg hadde kvalme i 3mnd med første mann og det hjalp med ingefær te husker jeg og kamomille te :)

Lykke til :) Trøste deg med at det er over om hvertfall 8mnd:) (husker ikke hvor langt på vei du er)

*klemmer forsiktig* siden du er så kvalm

Dere er helt fantastiske og forståelsesfulle. Tusen takk!! Jeg må si det en gang til, men for dere som sliter med ekstrem kvalme burde virkelig prøve akupunktur! I dag kjenner jeg meg nesten helt fin. Trett, men det er jo veldig godt å føle seg avslappet i stede for å ha panikk av kvalme :) Dessuten ba legen meg om å passe på klokka at jeg putter noe i meg hver andre time. Dette kan også ha hatt effekt, at jeg har kommet meg litt opp. Jeg raste bare ned i vekt og er nede under 50 kg. Ikke bra. Men takket være all oppmuntring fra dere har jeg fått troen tilbake iallefall :) så igjen, tusen tusen takk :)

Annonse

Ville bare si at jeg støtter 100% det med akupunktur! Forstår ikke at noen i det hele tatt lider seg gjennom kvalme uten å prøve det! Jeg har testet ut flere sv.skap både med og uten, og det har vært som natt og dag. Uten varer kvalmen fra uke 6-12,-så ille at jeg noen dager ikke kommer ut av senga. Med er det over iløpet av 2-3 behandlinger på ei uke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...