Gå til innhold

Hvordan holder dere motet oppe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var også kjempelei meg etter negativt ivf forsøk og tenkte at det kommer aldri til å gå. Var veldig innstilt på at det skulle bli positivt da jeg ble gravid ved 3. AIH forsøk ( som gir mye mindre sjanse for graviditet enn ved ivf). Tenkte at da må vi jo greie det med IVF: Men den gang ei. Jeg gikk rett i kjelleren.

Men det blir lettere..... Når bare hormonene går ut av kroppen og man kan begynne å leve litt igjen....Man reiser seg og ser fremover etterhvert samme hvor tungt det føles der og da. Vi må jo bare holde fast på tror på at det blir vår tur en gang!!

Lykke til og prøv å se fremover.

Takk for hjelpende ord. Det er liksom bare så frustrerende at jeg har ikke ord. Vet det er mange som sliter og mange som har slitt mye mer enn oss. Samboeren min er veldig trøstende og holder ved at vi bare må fortsette og at det skal bli vår tur. Jeg er helt enig, men veien virker så laaangt borte. Håper å kunne fokusere på litt andre ting nå i jula :-). Du sier du ble gravid ved AIH, gikk det galt? Jeg skal krysse det jeg har for at både du og jeg skal få det til :-)

Ja, jeg ble gravid på 2. AIH , men endte på operasjonsbordet for å fjerne embryo som satt fast i eggeleder. Dette var i vår, hatt ett ivf i høst som ble mislykket. Og et fryseforsøk hvor embryo ikke tålte opptining. Skal vel igang igjen på neste syklus. Så får vi se. Har ikke helt troa på at det skal funke, men må holde håpet oppe likevel.

Det er som du sier VELDIG frustrerende! Men det ordner seg for snille jenter har jeg hørt. Lykke til til oss begge to. Neste gang SKAL vi vel bare klare det!!

Da leser du solskinnshistorier som min:

Vi prøvde også i 5 år før det endelig klaffet!

Utallige runder på sykehus, insemnasjoner etc, og to ivf-forsøk, og nå sitter jeg her med tvillinger i magen:-) For 8 måneder siden trodde jeg aldri jeg skulle komme hit! Det er et mirakel, og det må man tro på:-)

Masse lykke til, jeg vet nøyaktig hvordan du har det.

Annonse

Takk for det, og husk at det ER håp! Hvis du syns det er tøft, sørg for å også få behandling for det mentale, ikke bare det fysiske. Ufrivillig barnløshet hhandler om mer enn det. Selv anbefaler jeg hypnoterapi, det funket for meg. Det gjorde at jeg slappet mer av og klarte å sette pris på livet igjen, selv uten barn. Jeg gikk rett og slett på en smell, og det unner jeg ingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...