Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å få gutten til å slutte med bleier..har to fra før hvor det har det ikke var noe problem. Brukte belønningsskjema og vips var de ute av bleier i en alder av 2 1/2 og 3 år.

Han er nå 3 år og 1 mnd.

Nekter plent, vil bare ha bleie og belønning det er ikke interessant. Sitter på potta om han har lyst eller ser søsknene gå på do..og jeg ser han har kontroll, og forteller meg alltid når han har gjort noe. Hatt en uke nå hvor etter bhgn har tatt av han alt slik at han går naken til stor protest fra han selvfølgelig for han " vil ha bleie!!" dette har gjort at han går noe mer på potte av seg selv utenom de gangene jeg ber han gå, for han liker ikke tiss nedover beina. Bæsj skjer litt her og der i huset og i potta ettersom han har lyst. Han gjemmer seg bort når han gjør det. Litt mye trass i denne gutten merker jeg.. Må jo smile av det, men er det noen som har noen råd eller tips til andre metoder?? noen som har prøvd uten klær og hvor lenge måtte de fortsette med det??

P.s. jeg har det godt og varmt inne så ikke noe problem å gå litt halvnaken ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at han tydeligvis ikke er helt klar ennå, så hvorfor streve med det? Når jeg ser hvor lett det gikk å slutte med bleie for min gutt da vi bare ventet til han var klar angrer jeg på at vi brukte tid på alle forsøkene da han selv ikke ville. Når han først var motivert gikk det med en gang. Vi valgte en helg til å prøve siden vi da kunne være hjemme hele tiden. Hadde på truse og bukse og sørget for masse drikke hele helga slik at han måtte mye på do. Han hadde ett uhell første dag og ett uhell andre dag og siden har han vært helt tørr. Jeg ville bare latt det ligge og prøvd igjen senere. Jeg synes ikke dette skal være tvang og han tar ikke skade av å gå med bleie litt til.

Skrevet

Hei!

Jeg tenker også at han nok ikke er helt klar ennå. Ikke sammenlign barna dine på dette, det er helt forskjelling.

Min yngste var ikke klar da vi prøvde første gangen, men så etter et halv år der vi bare lot det ligge så var han klar som et egg og det gikk lett som en lek. Da var han ca 3 1/2.

Gi ham litt tid så ordner det seg nok!

Skrevet

Jeg har en gutt som selv om han er tre år ikke liker ideen på å gå helt naken om han absolutt ikke har valgt det selv, kan hende dette blir en vond sirkel. Jeg har en svært viljesterk gutt og har prøvd pottetrening av og på siden han var 2 1/2 år(Han er nå litt over 3 år) og IDAG var første gang vi hørte: Jeg vil ikke ha bleie. Den har vi venta lenge på. I mellomtiden har vi prøvd litt pø om pø, samarbeidet litt med bhg og gitt han leker (Altså for å pusle med-ikke nye leker)og lest for han mens han satt på do, belønningssystem med klistremerker fungerte overhodet ikke(Han var tydeligvis ikke moden nok itl å skjønne dette) Tja, så det er bare å prøve, blir det store protester så la det ligge- å gå på do må bli en positiv mestringsopplevelse.

Skrevet

ja jeg får håpe han vil det selv en dag..

Han er egentlig veldig glad å gå uten klær, men er bleia han vil ha der!! eller tøybleietreningsbukse eller underbukse. Med en gang han får på seg noe av dette så går alt tiss og bæsj i det han har på seg, mens tar jeg alt av velger han gå på do mer, si fra mer..så er tydelig mye viljestyrt fra hans side...Skal være mye hjemme nå i julen, så skal gjøre en ekstra innsats da så får jeg se..

hadde også gjort dette med les og lek på potta om han hadde roen til å sitte der :)

Vi får se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...