Gå til innhold

vekt baby i magen

Anbefalte innlegg

Gjest Hippoღ
Skrevet

Når jeg var hos jordmor forrige gang, så sa hun at i uke 32 er vekt på foster ca 2200g.

Jeg er 32+6 i dag, og på "din egen side", står det at fosteret veier ca 1500 g. På ul 31+2, så estimerte legen fosteret til ganske nøyaktig 2000g.

Blir helt forvirra over at det står så mye forskjellig.

Måtte bare få det ut ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle er jo forskjellige, så det er selvsagt helt umulig å si noe generellt, alle slike tall blir cirkatall. Men så lenge man ligger innenfor normalen er det jo greit? Det er jo ingenting å bekymre seg for så lenge babyen vokser og trives i magen!

Ikke bekymre deg unødig, du:-) Selv har jeg to i magen, og aner ikke hva de veier, men jeg vet at de vokser som de skal og har det bra:-)

Skrevet

Da jeg var på ul, var jeg 32+4. Da sa de at gjennomsnittsbabyen på det tidspunktet var 1930g.

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jeg tror du skal ta alt av vekstestimering med en klype salt.

Forrige gang ble min lille estimert til 3,6 kg dagen før keisersnittet, og da hun kom ut neste dag veide hun bare 2,9 kg.

Så selv om de har rett noen ganger, så tar de feil andre ganger;)

Gjest Hippoღ
Skrevet

Takk for svar dere :)

Det vitktigste er at han vokser og trives :) Men jeg syns bare det er så store forskjeller, alt etter som hvor man leser.

Skrevet

hei hippo

var selv forvirret over dette og skrev en tråd om det lengere nede, vi har termin samme dag og hvis du ser på fra uke til uke siden herinne vil den fortelle at barnet nå skal ligge på ca 2 kg, det samme gjeller den boka du får av jordmor hvor ukene er beskrevet der står der også ca 2 kg i denne uke og med bare litt mere enn 7 uker igjen med en gjennomsnitlig vektøkning på 200 gram om uken for babyen lyder dette også mest logisk.

Jeg reagerte også på det siste uke da min side sa 1400g og det fleste andre steder sa ca 1800g så tror simpelthen der er en feil herinne,jeg mener der er stor forskjell på 1500g og 2000g selvom det er ca tall.

øvøvøv vet godt at det betyder alt er greit at jeg ikke har hatt flere ultralyde enn den vanlige i uke 18, men ville gjerne ha vist hvor stor min lille jente er nå og hvordan alt gikk derinne ;-), begynner å bli spent og glede meg til og møte henne

Skrevet

jeg tror ikke på di målene som står på nettet, siden det står så utrolig mye forskjellig, så jeg ville hørt på jordmor og det står litt mer nøyaktig i den boka man fikk på første kontroll :)

Skrevet

Hehe, skulle akurat til å spørre om det samme her inne!

Var hos jordmor på sykehuset (hun er kjempe proff). Er i uke 32 og baby veier ca 1700g fikk vi vite, ca 4% under gjennomsnitt, men helt normalt. Nr 1 veide akurat det samme på denne tiden.

Så ser jeg på Din Side her og der står det ca 1500g?? hvor mange % er det under gjennomsnitt da? hmmm. Litt rart..

Skrevet

Jeg velger å høre på gynekologene på sykehuset mitt:) og de sa som tidligere nevnt,1930g i uke 32+4. min ligger 25% under, så da må jeg høre på ekspertene. Hvis ikke blir jeg tullete i hodet av all googlinga/tenkinga:) men er enig i at det er underlig at det eksisterer så mange ulike tall!

Gjest Hippoღ
Skrevet

Ja, det beste er vel å høre på jordmor og legene. Skulle tro de vet best :) Syns bare det er veldig store forskjeller etter hvor man leser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...