Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver kveld bader vi vår frøken på 4 mnd kl 19 sånn ca og hun får kveldspupp etterpå som regel rundt 19.30. Legger seg etterpå og er trøtt, sovner en gang mellom 19.30 og 20.00.

Hver bidige kveld våkner hun igjen kl 20.30 uansett når hun sovner før dette. Prøver å roe henne men hun våkner gang på gang. De fleste gangene gir jeg til slutt mat igjen og hun spiser bra, roer seg og legger seg som regel etter dette.

Spørsmålet mitt er: Roer hun seg bare på puppen eller er hun virkelig sulten selv om hun spiser godt bare en time før? Er det lurt av meg å prøve å bare roe henne uten mat slik at hun ikke blir vant til å sovne av dette? Burde vi drøye leggetiden til etter halv ni selv om hun er kjempetrøtt etter badingen??

what to do? har en vrælende unge as we speak ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er til hjelp, men kan det være at hun blir så trøtt av badingen at hun ikke orker å spise skikkelig etterpå? Jeg har i hvert fall merket på min jente at om jeg starter leggingen for sent er hun for trøtt til å spise og våkner ofte igjen en time senere. Derfor har jeg begynt å amme henne skikkelig ca 17.30, steller henne i 18 tida og så litt pupp igjen før hun sovner ca 19. Våkner da igjen alt mellom 01 og 03 for mat igjen. Sørger også for at hun tømmer begge brystene, dvs tilbyr alltid samme bryst 2 ganger på rad så hun får i seg den fete melka.

Skrevet

Hm kanskje det! Hadde ikke tenkt på at jeg kanskje legger henne for sent i og med at hun som regel holder det gående til etter halv ni. Virker som hun spiser godt på siste kveldsmåltid altså, og nå i kveld da jeg roet henne så virker det eegentlig ikke som hun er sulten bare veldig overtrøtt, virker som hun blir så sint når hun ikke får sove! Frister å bare gi henne litt pupp, men sto i mot i kveld og nå har hun akkurat sovna igjen så da er det bare å vente å se..

Hvor gammel er din da?

Skrevet

Min er 3,5 mnd. Har lagt henne kl 19 nå i en 4 ukers tid og det funker supert! Tidligere la vi henne i 21 tida men da var det ofte et svare strev og hun var veldig grinete og vanskelig å legge. Uten at jeg vet med sikkerhet tipper jeg det var fordi hun var overtrøtt, på tross av noen små dupper tidligere på kvelden. Egentlig litt komisk hvordan vi begynte med tidligere legging - var en kveld jeg var så møkklei og utslitt av grining at jeg la henne for å få fred, og så gikk det så knirkefritt, derfor har vi bare fortsatt med det :)

Skrevet

hehe komisk ;) jeg er så lei av all byssinga nå så i kveld har jeg bare lagt henne i vugga og roet henne der i stedet for å gå rundt med henne, ble litt skriking men ikke så mye som jeg tenkte. Noen ganger må man bare prøve og så kan det gå bedre enn forventet :)

Problemet mitt da er at hun våkner som regel fra siste dupp kl 18 så blir litt tidlig å legge henne igjen allerede 19. Hm..får se an i morgen om jeg får forskøvet duppene tidligere på dagen litt slik at de kan passe med å legge henne tidligere. Men flyttet du leggetiden fra 21 til 19 på en kveld?? ser liksom ikke for meg at hun greier å tilpasse seg så fort, men det kan jo hende.

Hun sovnet forresten og har sovet siden halv ti nå, hun pleier å våkne rundt 2 for måltid så får se hvis hun fortsatt gjør det i natt så var hun nok ikke sulten i kveld, våkner hun tidligere burde jeg kanskje gitt mat.

Takk for tips! :)

Skrevet

Samme her.. Min er 4 måneder til lørdag og har i det siste våknet igjen en halv time etter legging. Jeg har pleid å gi henne mer mat, men sluttet med det nå. Tror hun har blitt vant med det, og det er jo en dum vane. Så hun klager og jeg må inn og ut, men hun sovner som regel innen en halv time igjen. Hun her har ofte siste dupp bare en time før legging. Som regel dupper hun til fem, bading kl seks og i seng til halv syv. Men hun kan ha dupp til halv seks og fortsatt kan jeg legge henne til halv syv:) Hun er fortsatt liten, tror derfor det går. Er ikke da såå trøtt til melka. Håper hun snart kommer over halvtimes kneika! :)

Skrevet

Hm ja det er rart hvordan noe kan funke den ene kvelden og så ikke den neste, og hvordan ting man har prøvd mange ganger før plutselig en dag funker! De er ikke alltid så lette å forstå disse små :) Ja vi gikk fra legging kl 21 til 19 på en kveld og det gikk supert, veldig rart i grunn! Hun her har siste dupp i 17-18 tida og det ødelegger ikke for legginga. Så er nok som Pix sier, at det går fordi de er så små enda? Er egentlig utrolig deilig at hun legger seg såpass tidlig, så får vi litt voksentid før mor må ta kvelden :)

Skrevet

I går hadde vi vært i byen og hun fikk siste måltid for kvelden ca 18.30, vi kom hjem kl 19 og da ble det så sent og stress med bading at vi bare droppet det og la henne med en gang etter kveldsstell, kanskje rundt 19.20, hun sovnet for kvelden uten å våkne igjen! Så nå begynner jeg å lure på om badingen kvikker henne opp? Eller om det var det at hun kom i seng litt tidligere, eller at det ikke var like etter mat som gjorde susen? Usikker på hva jeg skal prøve i kveld da, kanskje bare bade men gjøre det tidligere.

Pix er det sånn til deg enda? Har du prøvd å legge uten å bade å se om det er endring eller gi mat til et annet tidspunkt? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...