Harfåttprinsen:) Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Hei dere med erfaring av tannfremmbrudd: Min gutt på over 3måneder har i det siste vert endel urolig, vil ha alt i munnen, og blir sikkerli irritert når han ikke får noe i munnen, tar hele hånden sin inni, og blir rolig så fort jeg klør han i munnen, tøyser også noe med flasken sin innimellom, han virker irritert og sint, han har hatt løs avf,som var grønn og slimete, har også fått en kvit kviselignende prikk ved endetarmsåpningen.... Er også litt urolig når han sover på natten... Tips til lindrende måter??? Ha en fin kveld
1frafør_1påvei Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Fikk tips av helsesøter om "dentinox" som du kan kjøpe reseptfritt på apoteket. Det er et middel du kan smøre i munnen som fungerer som "smertelindring" ved tannfrembrudd. I følge helsesøster skulle det ikke være farlig å bruke dette vi prøvde, men syns desverre ikke det gav optimal effekt. Syns kanskje han ble litt mindre "råvdyr" om dagen (glefset ikke over alle genstander han kom over + ble litt roligere) men han forble like urolig på natten. Hadde jo håpet han kanskje skulle sove litt bedre men det kan jo være verdt et forsøk!
abella Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Det er helt vanlig at de begynner å putte hendene i munnen når de er 3 måneder. Det er fordi munnen er det viktigste sanseorganet til babyene. Når de blir eldre og lærer seg å gripe gjenstander, vil de forsøke å også putte dem i munnen. Det skyldes som regel ikke tenner. De fleste babyer blir også mer aktive ved 3 måneder, så det er helt normalt. De begynner å bevege seg mer bevisst, tidligere har det stort sett vært reflekser. Men nå begynner de å lære seg å bevege seg, og noen har det mer travelt enn andre. :-) Hvis han er sint og irritert når han får flaske må du sjekke om du har flasketutter tilpasset hans alder. Kanskje du må bytte til en størrelse større? Dentinox er et lokalbedøvlsemiddel og er omstridt. Jeg ville ikke gitt Dentinox til babyen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå