ispinne Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Beklager, men kjenner at jeg begynner å bli riktig så utolmodig så nå vil jeg bare at ting skal skje fort! Lurer på hva som er vanlig tid fra første konsultasjonstime til selve uttak/innsetting? Er det liksom snakk om flere mnd. eller bare uker? Er det sånn at man må gjennom flere sykluser med medisiner før man er klar for uttak/innsett? Jeg så for meg at vi var i gang allerede samme mnd jeg :/ Derfor: HVOR LANG TID TOK DET FOR DERE FRA FØRSTE TIME TIL INNSETTING AV EGG??
TanteTroll Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har svart deg i den andre tråden din. Du må nok regne med at ting tar litt tid selv om det forsåvidt går ganske fort. Er dere ferdig utredet? Er du sikker på at dere skal rett på ivf? Jeg spør fordi da jeg hadde første time på riksen, fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta en laparoskopi før oppstart. Som utredning. Ventet noen uker på time, operasjon, sommerferie, ny time. Ut i fra hva de hadde funnet på lap, ble det bestemt at vi skulle ha inseminering - AIH- behandlinger. Vi hadde 4 forsøk med dette før vi gikk over på ivf.
ispinne Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2011 oi hmm, ja eg trodde me va ferdig utreda, men har ikke hatt noen laparskopi. er det sånn at du blir lagt i narkose også går de inn med kamera? såfall har jeg allerede gjort det en gang, men da var det for å sjekke myomet mitt fordi jeg har et veldig stort myom i livmoren (dette var lenge før vi startet prøving). så da må jeg vel kanskje gjøre det på nytt :/
IdaPingPong Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Hei Butters Jeg hadde en fantastisk gyno som gjorde alt som skulle gjøres før vi ble henvist til riksen sånn at vi kunne starte fortløpende. Henvisningen ble sendt inn i Aug 2011 også fikk vi første konsultasjon 20 okt 2011, da fikk vi beskjed om at vi gikk for IVF siden vi har prøvd 3 mnd med Pergotime fra gyno, eggløsningssprøyte og ul for å se at jeg hadde egg også ble jeg sendt på lapraskopi som fant ut "feilen", så den 20 okt 2011 gikk vi igjennom prosessen med legen, om hvor mye medisiner, hva slags og hvor mye, hos sykepleieren etterpå (samme dag) så satte vi opp time til ut- og innsettning i uke 3 2011. Så jeg har oppstart med medisiner nå 23 des, og var å hentet medisinene idag.. Så krysser det jeg har for at jeg får ett Nov barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå