Gå til innhold

Hvor klar må streken være? ( EL)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i min første prøveperiode, å har kjøpt inn eggløsningstestet fra billigtester.no

Tok min første test på mandag, det kom opp 2 streker, men den ene er veldig mye svakere enn den andre? Har det noe å si?

Det jeg rett å slett lurer på er om begge strekene må være like sterke for å kunne gi et hint om at eggløsningen er nå? Å er det bare et "varsel" om at eggløsningen snart vil finne sted hvis den andre streken er litt svakere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står sikkert i bruksanvisningen, men de testene jeg brukte viste to streker hver dag, der teststreken ble gradvis sterkere og kontrollstreken var omtrent like sterk hver dag. 1-2 dager før eggløsning ble teststreken veldig mye sterkere enn kontrollstreken. Regelen er vel at streken skal være like sterk eller sterkere. Det er normalt å la litt LH i urinen, derfor vil det veldig ofte komme opp to streker, uavhengig av eggløsning.

Skrevet

Hei!

EL-tester kan være litt vanskelige å tolke, da det ofte er litt LH-hormoner i kroppen. (Tror pernille.info har en bra side om dette.)

Jeg har lest at begge strekene må være like sterke. De billige testene jeg bruker fungerer på samme måte som dine.. Når jeg får positiv test er strekene i tillegg ganske bleke begge to, så det er lett å bli usikker.

Clear blue derimot, er veldig tydelige. :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg tok en test nå ( av ren nysgjerrighet :P ) å nå er strekene like klare! Kanskje idag er dagen^^

Skrevet

Da vet du hva du har å gjøre ;) Husk at testen gjerne blir positiv 1-2 døgn før eggløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...