Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med en strikkeoppskrift? (Selbuvotter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal strikke disse vottene: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=110&d_id=39〈=no

Jeg har strikket ferdig mansjettene og begynt på mønsteret. Og nå stusser jeg. Det står at M.3 skal strikkes over de siste 21 maskene. M.3 går over 4 masker, og 4 går da ikke opp i 21? Hva skal jeg gjøre med deg "siste" masken? Strikke den som første maske i M.3, før jeg går over på M.1?

Skrevet

Slik jeg forstår det strikker du M1 (sidemønster) og M2 (oppå) på de første pinnene. Så må du strikke M1 (sidemønster) og M3 på de siste 21 maskene.

M1 er fem masker, så trekker du disse fra 21 sitter du igjen med 16 masker til M3, altså 4x4 :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Det er jammen noen snille damer på DiB også! :)

Men, jeg er redd jeg ikke helt forstår hva du mener. Altså, jeg har 52 masker. Først strikker jeg M.1 (5 m), så M.2 (21 m). Så er det M.1 igjen (5 m). Da har jeg strikket 31 masker, og det er 21 masker igjen. Over dem skal jeg strikke M.3. Enig i at det hadde gått opp dersom jeg hadde kunnet "trekke fra" M.1 fra de 21 maskene, men jeg skal vel ikke strikke sidemønster to ganger etter hverandre?

Oooh, frustrert!

HI

Skrevet

Jeg ville nok bare strikket en sort maske langs sidemaskene på den siden jeg skulle økt ut til tommel.

Skrevet

Men den ekstra masken kommer ikke der hvor jeg skal øke til tommel? Har ikke begynt å øke enda.

HI

Skrevet

Nei tenkte ikke at den skulle være med i økningen, men at det da bli en sort strek langsetter på begge vottene på den siden tommelen er. Da blir begge vottene like og du kan si at det er slik de skal være:)

Skrevet

Aha, da misforstod jeg deg. Så du mener at jeg bør strikke den masken som er til overs svart?

Skrevet

Da prøver jeg det. Takk for hjelpen :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...