Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Hei, har alle dere som blir mamma alene god råd og stort hus? Redd for at tiden går fra meg hvis jeg ikke blir gravid nå snart og jeg bor i leid liten leilighet og tjener så det holder men ikke nok til å få lån til leilighet. Jeg har "god råd " og drar på utenlandsferie når jeg har lyst (eller har spart opp penger da.. ca 2 ganger i året) Men er det feil å tenke at man i gamle dager klarte seg i små leiligheter med stor familie uten at det er feil...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Nei ikke alle som blir mammaer alene som har god råd og stort hus. Jeg er uføretrygda og leier leilighet. Hadde så jeg klarte meg greit før jeg ble mamma, men veldig god råd hadde jeg ikke. Jeg har faktisk fått litt bedre råd i etterkant fordi jeg nå får bidragforskudd, dobbel barnetrygd, forsørgertillegg ol i tilegg til trygden. og siden jeg har arva masse utstyr, klær ol og fått masse gaver, så har jeg hatt lite utgifter på sånt og nå den første tiden så er det meste av utgifter til bleier, litt barnemat etterhvert ol. Så jeg satser på å få lagt av penger nå til ungen blir større og kostnadene blir større.
tingeling71 Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Må vel si jeg har rimelig god råd, mendet er fordi jeg bor i 2-roms leilighet og har en 11 år gammel bil som jeg skal bytte i en noe yngre modell i disse dager. Kommer vel neppe till å bo i eget hus noensinne, men det er heller ikke mitt mål her i livet. Jeg tror at dersom du føler du har bra råd n så har du også råd til å få barn. Men det koster jo litt med forsøkene så hvis det blir mange av de må jo den kostnaden bæres på ett eller anneet vis. Og noen forsakelser er man vl innstilt på å gjøre når barnet først er der. Utstyr og klær kan arves og kjøpes brukt, ikke noe galt i det, det meste er jo pent brukt.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 har mange venner som jeg kan arve tøy fra :-) Jeg har 150 000 i egenkapital som jeg har tenkt til prøve å unngå å bruke til å prøve å bli gravid..(prøver å spare opp nok egenkapital til å kjøpe bolig.. men det krever iallefall 300000) dvs skal forsøke å spare og bare bruke lønnen min til dette. Så slikt sett så vil ikke prøvinga tære noe på økonomien. har bil som er 10 år gammel uten lån på. Bruker generellt lite penger på andre ting enn å reise. jeg føler at jeg har råd "nok". at mitt barn ikke kommer til å mangle noe. Men det sier seg selv at det ikke blir bursdagselskap med hele klassen hjemme... HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Ikke for å ta motet fra deg, men jeg har brukt 150 000 på å prøve å bli gravid. Det skal sies at jeg har lang reise og må overnatte i Danmark. Og jeg har kanskje vært mer uheldig enn andre. Vil bare forberede deg på at det kan komme til å "koste skjorta", men du kan også være heldig å få klaff på første forsøk :-D Må du på IVF er det 10- 15 000 kr bare i medisiner, så kommer bet til klinikken i tillegg, der de billigste ligger på 17 500for IVF+900 kr for donor. Det blir 18 400 Danske, som blir 19 200 Norske kr. Så kommer reisen i tillegg, da kommer det jo ann på hvor man bor. For all del, det er folk som drar en tur til Storken og blir gravid på 1 inseminering :-) Masse lykke til - håper du lykkes tidlig og slipper IVF :-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Jeg krysser fingrene for å lykkes med inseminering. om det ikke blir den første så iallefall etter noen forsøk. Jeg har heldigvis ikke altfor lang reisevei til gardermoen så trenger ikke overnatte i danmark (hvis jeg ikke vil da). Jeg har ikke bestemt meg om jeg kommer til å gå over på ivf dersom inseminasjon ikke fungerer... vil vente å se til jeg har forsøkt litt.. HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Jeg så ei som var så skuffet fordi hun skulle reise til Danmark i forrige uke, men da var gardermoen stengt pga underkjølt regn og hun rakk ikke ned i tide. Det er risikoen med å reise samme dag! Det er jo ofte tåke på Gardermoen. Eggløsningen kommer når den kommer, den bryr seg ikke om vær, vind, helligdager eller flytider.Nå er jo privatklinikkene i Danmark stort sett åpen hver dag, også helligdager. Men for min del har ikke jeg sjans å rese til Danmark når det er helligdager, så det er godt du bor nært Gardermoen! Alderen spiller jo en rolle, det er bare sånn det er hos oss kvinner ;-) Det er en spennende tid du har fremfor deg :-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 ja det er kjempespennende og jeg gleder meg og håper det går min vei :-D Hi
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Er singel med ett donorbarn på tre år og tvillinger på vei. Har hus og bil, men også myyye gjeld, godt over to mill. Så selv om jeg har bra inntekt føler jeg meg ikke særlig rik. Er jo ikke så lett å jobbe fullt med tre barn alene, og da blir jo lønna adskillig amputert. Skulle også gjerne hatt mer å rutte med for å kunne kjøpe meg mer hjelp når tvillingene kommer, men må bare klare meg mest mulig selv
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 Jeg brukte forresten også ca 150000 på siste runde med prøving. Første gangen "bare" ca 25000 1322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå