Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man oppbevare grøt i kjøleskap og varme det opp igjen dagen etter?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, spesielt ikke om det er mme i den. Lettere å heller sette alt klart, måle opp pulver og ha varmt vann på en termos. Hell, rør og spis :)

Skrevet

Tror det anbefales at man ikke gjør det. Husker ikke hvor jeg har lest det...

Skrevet

Kommer an på om det er hjemmelaget eller grøt av grøtpulver. Hjemmelaget kokt på vann (uten melk i) kan oppbevares til dagen etter, mens grøt av grøtpulver skal brukes med en gang.

Skrevet

Ok. Da kaster jeg det og lager nytt. Startet med tilvenning i dag, så da blir d mye bortkastet grøt. Men men, heller det enn baby med dårlig mage!

Skrevet

Blir en del kasting i begynnelsen, ikke til å komme unna. Vet ikke hvordan du gjør det, men du trenger ikke følge oppskriften på baksiden og lage en hel porsjon hvis babyen bare skal smake noen teskjeer. Bland litt og litt pulver med litt og litt vann til det blir passe mengde og konsistens, det går helt fint. Jeg har alltid blandet grøten på gefülhen. :-)

Annonse

Skrevet

Mat som babyen har spist av med skje bør ikke oppbevares og spises av senere, da det utvikler seg bakterier i spyttet som overføres fra munnen til maten med skjea. Om barnet ikke spiser et helt matglass f.eks bør det som skal spises tas ut av glasses og varmes i egen tallerken. ville ikke lagret grøten altså..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...