Gå til innhold

Når begynne med tannkrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og hvilken? Junior har vært relativt sent ute med tennene sine, fikk sine første to for litt over en mnd siden (da han var rett under 10 mnd). Men nå spruter de ut, ser den femte akkurat over tannkjøttet. Fikk beskjed om å bare pusse med vann i starten. Føler nå jeg bør begynne med tannkrem selv om de tre siste såvidt er uttafor tannkjøttet, men er så usikker på hva jeg bør bruke og hvor mye osv. Regner jo med at han spiser tannkremen, da bør det vel ikke være fluor i den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bitteliten prikk med tannkrem kan brukes fra den første tannen kommer opp. Fluor kan gis fra 6 mnd. Jeg blader fluor i grøten til junior hver dag;-)

Skrevet

Oi det visste jeg ikke. Så rart jeg fikk beskjed om å begynne med kun vann da, når den første tanna var såpass sent ute.

Da bærer det på butikken i morgen, så skal vi kjøpe tannkrem :)

Skrevet

Dette lurte jeg òg på, til jeg så at det stod på tannkremen på apoteket "fra den første tann", hehe...

Skrevet

jeg fikk beskjed om å begynne med bittelitt tannkrem når den første tanna kommer :)

Skrevet

"På størrelse med barnets lillefingernegl" står det tuben vår, barnetannkrem fra vanlig butikk. Voksentannkrem kan brukes, men har mer fluor så det er viktigere å bruke bare bittelitt, og de smaker ofte sterkere også. Om ungen viser tegn til å ikke like tannkremen så prøv noen dager til og så prøv et annet merke eller evt voksentannkrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...