Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har fått henvisning til fysioterapaut pgr av bekkenløsning, og vil helst begynne å forebygge før jeg blir helt sykemeldt. Men synes det er mye uansett å betale i egenandel, trodde alt under svangerskapet ble dekket. Jeg må betale 400 i førstegangskonsultasjon og 320 pr gang etter dette, betaler dere andre noe sånt også? Mvh
MMr Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Så lenge ein ikkje har bekkenløysing med gangvanskar så får ein ikkje dekka behandlinga. Det må stå "med gangvanskar", er ikkje nok viss det berre står bekkenløysing. Vart ein del styr i mitt forrige svangerskap då legen min ikkje visste at det måtte stå så konkret. Fekk heldigvis ordna opp og dekka utgiftene til slutt Lykke til
Amia Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 I mitt forrige svangeskap slet jeg veldig med bekkenløsning. I henvisningen stod det ingenting presisert bortsett fra bekkenløsning, jeg måtte allikevel ikke betale noen egenandel. Men sjekk med legen din om han/hun kan presisere i henvisningen din. Lykke til!
Mammaen til Turid Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 dersom privat klinikk må man betale - uansett..
Amia Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Jeg gikk hos en privat klinikk i Oslo, betalte ingenting.
Springbaby2012 Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Når jeg ser de prisene du har der, så høres det ut som at du har vært i kontakt med en fysioterapeut uten driftstilskudd. Dvs at han/hun ikke har refusjon fra Helfo, og du må betale alt selv. Har du derimot en henvisning fra lege der det står bekkenløsning med gangvansker, så har du krav på gratis behandling. Men da må terapeuten ha driftstilskudd. Som de andre har sagt så bør det stå gangvansker for at du ikke skal møte på problemer med refusjon. Men uansett så bør ikke egenandelen være høyere enn ca 200kr dersom det ikke står gangvansker. Du kan også ta kontakt med en manuell terapeut uten å ha henvisning, og pgså der kan du få fri behandling. En manuell terapeut vil også kunne sykemelde deg hvis det er behov for det.
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2011 Tusen takk for svar jenter, skal høre mer med legen jeg. Ja det kan bli dyrt dette, "billigere" å sykmelde seg. Men ille det å siden jeg vil være lengst mulig i jobb. Jeg er i uke 15 og begynner så smått å slite med å snu meg i senga, opp og ned fra stol. Etter en dag på jobb, vralter jeg hjemover, klarer jo å gå men er ikke behagelig.
prøver1991 Skrevet 17. desember 2011 #8 Skrevet 17. desember 2011 jeg fikk påvist at jeg har bekkenløsning, og fikk derfor helt gratis fysioterapaut da legen min hendviste meg til fysio.. rart at du må betale
MMr Skrevet 17. desember 2011 #9 Skrevet 17. desember 2011 Ein får også dekka 6 (eller var det 3??) mnd med fysiobehandling etter fødsel. Antal mnd blir ikkje rekna frå rett etter fødselen, men når du startar med behandlinga. Nav har forskjellige måtat å behandla søknad om gratis behandling, fysio sendar inn dette. I min kommune krev dei (etter 2008) at det skal stå ".. med gangvanskar", det er ikkje alle navkontor som er så streng..
Mammaen til Turid Skrevet 18. desember 2011 #10 Skrevet 18. desember 2011 på min henvisning sto det bare at jeg hadde bekkenløsning (eller, det sto vel at plagene mine var blitt gradvis verre eller noe sånt, sto hverken gang vansker eller noe sånt.) og jeg har "bare" begynnende bekkenløsning fikk jeg beskjed av fysioterapaut. og da jeg spurte om betaling (bare for å dobbeltsjekke) fikk jeg beskjed om at jeg fikk dekka det.. så jeg skal gå nå en gang i uka fram til fødselen ca..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå