Gå til innhold

Noen som har termin 23 desember? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

DET har jeg:) Og jeg har bestilt lillegull til helgen eller mandag senest, slik at vi kan få deilig jul hjemme:)

MEN, her skjer fint lite...ingen kynnere, ingen slimpropp, ingen mensverk....

Noen andre med termin da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har menstermin da, å alle ultralyder viser det samme unntatt den ordinære ul' så da teller den vel egentlig ikke, hehe men det går an å å håpe:) Har bestilt gutten vår før jul jeg også, å håper han hører på det;-) Jeg har masse nedpress, kynnere,vonde tak i ryggen og menssmertene kom i går. Ingen slimpropp ennå :( Håper såååå det skjer noe snart, er passe lei! Den ordinære ul-termin er 29 des.

Er det deres første? Det er våres, å vi er sååååå spente på hva som venter oss <3 Men jeg klarer liksom ikke tro at jeg snart skal føde en liten gutt, tror nesten ikke det har gått opp for meg ennå, hehe:)

Skrevet

Hva er egentlig menstermin, og hvor står det på fødselskortet?

Dette er vår første og vi gleder oss noe vanvittig:)))))

Jeg er også som deg at jeg kan nesten ikke tro at jeg har en levende baby i magen, det er helt merkelig for oss førstegangs tror jeg;)

La oss krysse fingrene for at vi begge får før jul ( har hatt masse mensverk i dag da;)

Skrevet

Det står øverst et sted, på helsekortet:) Har det ikke her nå, så husker ikke helt:-) Står ikke menstermin på ditt? Men sykehuset går jo iansett etter ordinær ul-termin :/

Ja veldig rar følelse altså, i morgen skal jeg pakke bagen, tenker det blir rart å pakke ned klær osv til han!:) Er din pakket?

Krysser fingrene for det, å håper menssmerter er tegn på at det ikke er lenge igjen :)

Skrevet

Den er pakket for flere uker siden, takk være en masete samboer som hele tiden "har du pakket fødebagen? Han kan plutselig komme altså!"

Så det var bare å pakke;)

La oss håpe vi får før jul begge to, så kan vi koooose oss med nyfødt gull, godt mat, godteri, juletre og koselige filmer:)

Skrevet

Menstermin er termin beregnet utifra første dag av siste mens. Altså den termin som du får når du bruker div terminkalkulatorer på nett. Men som det sies over her så er det ul-termin som teller med tanke på overtid osv.

Men jeg har hørt en ting som jeg håper stemmer. Min svigerfar er allmennlege og han sier at dersom det er avvik mellom menstermin og ul-termin, så pleier menstermin å være den mest riktige når fødsel starter av seg selv. Jeg håper han får rett hos meg siden menstermin er 17. Og ul-termin er først 30. desember!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...