Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lar dere de små få "sitte" på fanget deres med støtte? Og når lar dere de stå på bena med støtte under armene? Babyen min liker begge deler godt, og han er bare 3mnd. Jeg forsøker selvfølgelig å begrense det til korte stunder om gangen.

Barnelege sa at de måtte ikke få sitte før de satt se opp selv, og ikke stå på bena før de reiste seg opp selv. Men babyen kan jo virkelig ikke ligge frem til han er 8-9mnd vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var helt lik som din, allerede fra 3 mnd skulle hun opp og stå. Jeg lot henne gjøre det korte perioder om gangen, og helsesøster sa det var ok, så lenge man støttet dem under armene. Måtte også la henne få sitte i fanget litt - å ligge var nemlig heeeeelt uaktuelt, da ble hun rasende!

Men,mye av tiden la hun jo på matten/babygym på mage/rygg. Men av og til må de jo få litt kos og trøst, og da hadde vi virkelig ikke annet valg enn å la henne stå eller sitte. Jeg satser på at det går helt fint med henne ;-)

Skrevet

Var ca 4,5-5 måneder da min satt på fanget og spiste grøt. Elsket å gå/løpe med støtte ganske tidlig og det har vi gjort med varierende grad av støtte fra samme alder. Han krabbet og satte seg opp selv ved 6 mnd. Reiste seg opp ved 7 mnd og tok sine første skritt ved 9,5 mnd. mener ikke at denne "øvinga" har gjort noe fra og til, men det sier litt om hvor "stabil" han var i forhold til andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...