Gå til innhold

Dere flergangsfødende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har født tidligere, kan man da gå fra ingen åpning og umoden til å være i fødsel i løpet av f.eks et par døgn? Noen som har fått høre at de var umodne, men allikevel født kort tid etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke... Men det jeg har hørt er i alle fall at man som flergangs kan gå lenge og være moden -gjerne med et par cm åpning attpåtil -uten at det skjer noe på leenge. Jeg gikk med 1-2cm åpning en god stund da jeg ventet nr.2. Men finnes jo mange ulike erfaringer der ute, og kan godt hende andre har opplevd det du spør om ;) Lykke til :)

Skrevet

hei

med nr 1 måtte jeg settes igang 9dage over tiden og med nr 2 gikk jeg med åpning flere uker før han ble født, denne gangen er jeg ikke blitt sjekket enda.

Jeg vil tro at det du spør om kan lade seg gjøre,men modning tar vanligvis tid.

min fødsel nr 1 var lang og smertefull og nr 2 var fort og grei, så vil hellere ta tiden til hjelp og la kroppen jobbe med modningen over tid,så selv om det kan la seg gjøre ville jeg ikke ønske det.

Skrevet

Ja, det tror jeg. Og det tror jeg man kan selv om man er førstegangs også. Jeg var førstegangs og gikk både moden og med åpening i noen uker før jeg til slutt ble satt i gang grunnet maserier. Andre derimot er umodne og går plutselig i fødsel alikevel. Det er vel mer sansynlig å gå i fødsel om man er moden, men jeg tror også det der kan skje ila timer. Derfor veldig vanskelig å forutse når fødsel skjer. Som med alle andre tegn :-S

Skrevet

Hm, derfor er det kanskje ikke så stor vits i å få jordmor til å sjekke åpning og modenhet, for det sier lite om barnet er på tur eller ikke? Ja, ja, jeg får jobbe aktivt mot utålmodigheten min.

Takk for svar.

Skrevet

Du kan jo be henne sjekke. Om du er moden, så kan du jo be om å bli strippet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...