Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Da hadde jeg leid en kjempe stor hytte eller hus sentralt i OSLO omrd .Så Hadde jeg tatt med mamma, pappa, søstrene mine med familie, svigerfamile, leid et privatfly som henter familie i nord . et helikopter som henter bestemor hjemme og tar hun til fly plassen. Så hadde vi hatt en kjempe familie jul. med all julemat som folk vil ha. så hadde vi reist på julesalg i utlandet alle sammen på min regning. hmmhmm lov å drømme..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Hmmm, da hadde jeg ikke sagt noe til noen før på juleaften (!!) Mannen skulle fått en svart Harley Nightrider motorsykkel og en skinnjakke han sikler på et Bose lydanlegg ++, mamma den nyeste IPhonen, pappa en dyr stjernekikkert, søster skulle fått førerkortet og en ny mac, jeg skulle bestilt meg alle kjøretimer til lappen, time til tatovør til meg og mannen og betalt bort litt gjeld. MMMM... Skulle likevel feiret som vanlig, for det er så koselig det vi har planlagt fra før av
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Da sitter vi brått på et fly på vei til varmere strøk, gjerne til Thailand for å feire jul på hvite strender!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Hvis jeg vant 150 millioner måtte jeg fremdeles jobbet lille julaften, julaften og førstedag jul.... Men jeg kunne kanskje forhandlet meg frem til litt fri i Januar ;-) Alle drømmer vel om å vinne, men realiteten for de fleste er at de ikke gjør det. Men drømmene kan ingen ta fra oss :-D Så, med 150 millioner hadde jeg gjort følgende: Kjøpt meg leilighet/hus Kjøpt meg ny bil Gått ned i stillingsprosent (kanskje tatt 1 år permisjon og reist rundt i verden) Hjulpet min søster/svoger og foreldre med å bli gjeldfrie Hjulpet noen venner som sliter økonomisk Kjøpt masse fine julegaver til alle i år Tatt familien med på ferie (hvert år fremover ) Og det hadde bare vært starten ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Tror ikke den hadde blitt noe annerledes. Jeg hadde nok brukt romjula til å la det hele synke inn og finne ut hva jeg skal gjøre
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 da hadde vi feiret jul i et stort hus som er det første jeg hadde kjøpt!!
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 jeg hadde sannsynligvis "dævva" så snart jeg fikk vite det, så det hadde ikke blitt julefeiring for min del..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Kjøpt meg enebolig i Oslo Tatt ferdig lappen og kjøpt meg bil fortest mulig Reist så mye og så langt jeg kunne, samtidig plukket opp godbiter til å innrede det nye huset mitt Ha vaskehjelp Kjøpe hund Forvaltet pengene så jeg ikke trenger å tenke på penger resten av livet. Selvsagt gitt raust til familien Har alltid ønnsket meg min helt egen lille private øy, så det prosjektet hadde jeg nok raskt gått i gang med. Kjøpt en fet leilighet og leid den ut, som sønnen min kunne overta når han flytter hjemmefra.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 Da hadde nok jula blitt som vanlig, men på nyåret hadde vi nok slått ut håret litt og reist på en tur til varmen. Vi hadde nok opprettet et fond for alle tantebarna til utdanning, og gitt bort en pen sum til foreldre og søsken. Litt kjedelig kanskje, men jeg er litt nøktern av meg. Jeg ville forresten ha kjøpt en ny bil eller to ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 Da blir julen akkurat sånn som planlagt, familiejul. I år skal vi feire hos mine foreldre...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #11 Skrevet 13. desember 2011 Flirer godt av Tutt1-2-3! er så enig MEN, siden det nå er noen dager det kunne synke litt inn på, så tror jeg at min mamma hadde fått ny leilighet med alt på ett plan,og utsikt over hjemplassen sin Så,hadde min bror fått seg en "skarve" million" eller 2. Min mann en vanvittig Audi av en eller annen sløsende variant. Tanteunger o.l hadde fått det de ønsket seg + mer. Og, mine venner skulle fått julegaver som de aldri ville glemt! Selv hadde jeg kjøpt meg masse nye klær og virkelig vært fin frue på byen(etter ett langt svangerskap). Til sist,men ikke minst skulle min ene sønn fått stor leilighet på Jessheim(koster skjorta,men det er min sønn)+ penger på "bok",og en ny fin bil Sønn nr 2 skulle fått noen milioner på "bok" så han hadde å bruke når han voks ut av sparkebuksa De er jo uansett arvinger hehe....... Da hadde jeg allerede svidd opp litt penger så resten skulle jeg brukt romjulen på å finne måter å bruke penger på. Nytt hus hadde det i allefall blitt.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #12 Skrevet 13. desember 2011 Jula blir normal. Jeg hadde kjøptt en del flere julegaver. Jeg hadde kansjke sprunget avgårde for å kjøpe meg en bil. Etter jula hadde jeg fixet kjøkkenet mitt. Og hadde betalt noen for å innstallere det nye kjøkkenet. Så hadde jeg pusset opp huset til foreldrene mine. Gitt penger til søskenene mine. Fylt opp BSU for dette året. Og neste år. Kjøpt enda en lottokupong, En femukers. En ny fet tv til meg selv.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #13 Skrevet 13. desember 2011 Da hadde jeg invitert våre beste venner på en skikkelig fest, også hadde det vanket en klekkelig sum til alle sammen. Bestilt en bulldoser, som kunne revet huset vårt 1. januar, så vi kunne bygd opp et nytt hus, her på verdens beste plass. Hmm ja.. hadde vel rett og slett tatt skikkelig av. :-)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #14 Skrevet 13. desember 2011 Den hadde vel gått som normalt, bortsett fra at jeg sikkert måtte fått sovetabletter for å i det hele tatt ha fått sovet.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #15 Skrevet 13. desember 2011 Jula hadde blitt som planlagt, så hadde jeg gitt bort endel til SOS barnebyer og andre veldedige organisasjoner, kjøpt et større hus og byttet ut den gamle bilen med en hybrid. Så hadde jeg startet opp for meg selv, men kanskje også tatt litt mer utdannelse. Og så hadde selvsagt julegavene til familien blitt ganske annerledes enn normalt
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #16 Skrevet 13. desember 2011 Det første jeg hadde gjort var betalt all gjeld. Så hadde jeg dratt på prix og handlet julemat. Uten og se på prisene.. Deretter hadde jeg gjort meg ferdig med julegavene og kjøpt noe litt dyrere til de som fortjener det. Og kjøpt en dyyyyr konjakk til pappaen min. Han har alltid sagt at det ønsker han seg om jeg blir lotto-millionær. Så hadde jeg leid inn vaskehjelp til rundvask. Til slutt hadde jeg kjøpt inn noe heidundrende fyrverkeri til nyttårsaften. Og så skulle jeg feiret jul slik som alltid, bare uten og måtte bekymre meg for regninger o.l.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #17 Skrevet 13. desember 2011 Hadde nok investert i en fin akevitt til middag... Og fått meg hushjelp.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #18 Skrevet 13. desember 2011 jeg hadde : - sluttet i jobben på dagen - betalt ned alle lån - kjøpt meg hus - kjøpt bil til mamma - gitt mamma penger som hun kunne bruke på seg selv (hun gjør sjelden det, har dårlig råd) - satt penger på konto til tantebarn, øremerket utdanning eller bolig - hjelpt en venninne med dårlig økonmi til å kjøpe seg bolig
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #19 Skrevet 13. desember 2011 Jula ville nok blitt som planlagt. Men jeg hadde: - nedbetalt alle mine/mannen/mamma og pappa/broren/søsteren min sine lån - pusset opp kjøkken og bad - bygd på huset med 100kvm -stelt i stand alt annet rundt huset og på tomta - kjøpt to nye biler - tatt en skikkelig ferie med mannen min <3 dette har jeg sikkert ville planlagt og utført noe i jula =)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #20 Skrevet 13. desember 2011 Selve julefeiringen ville blitt som vanlig, men jeg hadde gitt bort en del milioner til familie og venner. I tillegg ville jeg leid inn hjelp til å rydde og vaske huset fra kjeller til loft og handle en del klær til oss alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #21 Skrevet 13. desember 2011 Jula her hadde nok ikke blitt så annerledes siden termindatoen min er 6 dager unna. Men jeg kunne iallefall gått inn i alt med skuldrene senket ihht. fremtiden og med en gang jeg var i form skulle vi startet planlegging av å bygge et hus. Og gavene til våre nærmeste hadde denne jula blitt rimelig joyfulle )
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #22 Skrevet 13. desember 2011 Vanlig jul. Men venneparet vårt som har ønska seg sjokolade til jul hadde fått nedbetalt huslån i steden. Ellers vet jeg ikke. Hadde kanskje satt i gang en eller annen prosess (prøverør eller adopsjon) for å skaffe oss barn.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #23 Skrevet 13. desember 2011 Jula hadde gått som planlagt den:-) Men jeg hadde Kjøpt noen superfine julegaver Hadde nedbetalt alt lån, både mitt eget og mine søsken sine. Bestilt meg to nye biler Satt igang massiv oppussing av en gammel familiebolig på fjellet som trenger renovering desperat. Utvidet firmaet mitt betrakelig og ansatt noen flere:-) Kjøpt hus til min lillebror Kjøpt hytte ved sjøen Kjøpt leiligheter til mine barn som jeg hadde leid ut når de ble større. Samt en laaang og deilig ferie:-) Hadde nok også tatt imot masse råd og hjelp om hvordan jeg forvaltet pengene,for jeg er et surrehode:-)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #24 Skrevet 14. desember 2011 Da hadde vi feiret den hjemme hos mine foreldre som vanlig,men det hadde nok blitt noen ekstra gaver på dem.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #25 Skrevet 14. desember 2011 Hm, tviler på at det hadde blitt noe særlig annerledes akkurat i jula.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå