Gå til innhold

Positiv test etter x antall timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sniker meg inn litt her jeg, har ikke vært på bim siden snuppa vår ble født, men nå fant vi ut vi skulle prøve på nr to :-) Skulle hatt besøk av tr i går, men siden ingen tr kom ba jeg mannen kjøpe en test på vei hjem fra jobb. Tok den i dag tidlig, men var ikke noe resultat, altså ikke noen strek overhodet! (var test fra RFSU). Dro på jobb og ga mannen beskjed om å skaffe ny test. Men da jeg kom hjem fra jobb i dag lå testen på badet med to tydelige røde streker... Og disse må jo da ha kommet en god stund etter jeg testet! Testen er jo selvsagt ugyldig, men er det overhodet mulig å få positivt resultat om man ikke er gravid? Hva tror dere? Jeg venter uansett i spenning til i morgen for ny testing :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..ikke vært borti den før eller hørt om at det først ikke var en eneste strek for så å bli to tydelige..fåreslår at du heller stoler på en ny test, men må jo si at hadde det vært meg så hadde håpet steget drastisk! Lykke til med testing i morgen..!:)

Skrevet

Har ikke hørt om lignende selv heller, men tenkte kanskje at noen har opplevd å ikke få noen streker og så fått negativ test f.eks? Eller om noen har opplevd det samme som meg og vært eller ikke vært gravide... Jeg tror mest den er positiv siden jeg synes det er rart at en test skulle gi positivt svar uansett hvor lang tid det tar. Blir spennende å se i morra da, enten gir jeg svar på at det er mulig å få en sen falsk positiv test eller om det indikerer at en sen positiv test er et positivt resultat :-) Men må ha tatt skikkelig lang tid før resultatet kom, så det er veldig merkelig. Etter 40 min var det fortsatt ingenting, og mannen sa at han også så på den før han dro fra jobb og at det heller ikke da var noe, og det må ha vært 1,5-2 timer etter at jeg tok testen....

Skrevet

Merkelig det der ja, spent på å høre hva utfallet er:)

Skrevet

Og da ble utfallet.......... en veeeldig klar positiv strek på clearblue testen :-) Så da er det bare å krysse fingrene å håpe spiren blir sittende og begynne å glede seg til å bli tobarnsmamma :-) Ble ikke så mye prøving på oss (mannen er skuffa over det), men vi er jo veldig glade for at vi ble gravide så lett, og sender mange tanker til alle dem som strever.

Skrevet

Gratulerer!

Jeg pleier å ha skyggestreker som blir tydeligere etter noen timer. Og jeg har alltid vært gravid når det har skjedd da =)

Skrevet

Takk for det :-) Er nok godt mulig det samme skjedde med meg, bortsett fra at strekene var såååå svake at de ikke kunne ses.

Skrevet

Testet på nytt nå da? Resultat?

Skrevet

Ja, svar står kl 0900 :-) Var positiv som ventet, klar tykk positiv strek etter kort tid :-)

Skrevet

Grattulerer så mye katemamma=) hadde en god følelse! Så deilig at det klaffet så fort da..gleder meg til å få nr to i magen jeg også!

Skrevet

Haha, leser og skriver med et halvt øye mellom oppgaveskriving her, så klarte jo å blingse forbi det ganske elegant.

Gratulerer =)

Skrevet

Takk for gratulasjoner :-) Nå håper vi bare alt går som det skal! Føler ikke at det er virkelig før jeg får tatt en titt på nurket, og det er leeeeenge til... Så nå bare venter jeg på at kvalmen skal sette inn... :-( I forrige svangerskap ble jeg også vegetarianer i 1 trimester, taklet verken lukt eller smak av annet kjøtt enn hvitt fiskekjøtt! Men klarte gradvis å inntrodusere kjøtt i kosten igjen i 2 trimester. Håper det ikke skjer nå, vil kose meg med pinnekjøtt på julaften...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...