Mariemor2012 Skrevet 13. desember 2011 #1 Del Skrevet 13. desember 2011 Hei! Jeg skal prøve å forklare det her kortest og enklest mulig. 3.desember dro jeg på ahus på grunn av at jeg ikke hadde kjent fosterbevegelse, noe som var veldig unaturlig siden lillegutt har vært veldig aktiv hele tiden. Alt var heldigvis bra! De målte livmorhalsen min til å være 3,3cm så den var bra! natt til 12.desember 01 begynte jeg å få rielignende smerter som ikke ga seg. klokka 04 dro vi inn på ahus for å sjekke hva det var, de ble tettere og vondere som timene gikk. Maskinen de koblet til magen fanget ikke opp noen rier, men hadde ikke mindre vondt av den grunn. Livmorhalsen var nå 2,4cm. Fikk 2 pinex men de hjalp ikke på smertene og ikke gjorde de det lettere å sove. Rundt klokka 11 12.desember ga det seg og jeg fikk valget om å dra hjem eller bli der over natta. Valgte å dra hjem for å prøve å sove så ble sjekket av lege før jeg dro hjem. Da var livmorhalsen blitt 2cm og mormunnen delvis myk. Jeg sitter nå med sterke kynnere og begynner å bli lei av å ha ubehag. konstant trykk i ryggen og nedpress når kynnerene er på sitt værste. Blir frarådet å ha sex da dette setter alt igang! Er det noen som har opplevd noe av det samme? Er det fryktelig dumt av meg å ville ha sex for å sette igang? Er jo trossalt noe på gang allerede. Takk for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143874338-uke-35-og-kort-livmorhals-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Del Skrevet 14. desember 2011 Ja, jeg synes det er fryktelig dumt å ØNSKE at babyen blir født i uke 35. Da er den prematur, og du kan få problemer med amming etc. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143874338-uke-35-og-kort-livmorhals-litt-langt/#findComment-143877303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2,5barn+1engel Skrevet 6. januar 2012 #3 Del Skrevet 6. januar 2012 Hvordan har det gått med deg? Har den lille kommet ennå? JEg fødte selv i uke 36 + 2 etter IVF-termin.( 35 + 4 etter ul termin). Frøkna var frisk og fin og vi reiste hjem etter 4 dager på sykehuset. JEg kom inn i uke 32 med livmorhals på 1,1 cm. 2 dager senere 0,9 og 2 dager senere så hadde jeg 1 cm åpning og det var fare for fødsel... VAr innlagt på sykehuset frem til uke 34 + 0 og fikk da reise hjem. for før uke 34 så gjør det alt for å få stoppet fødselen. Etter 2 uker hjemme så var fødselen i gang og legen trodde at det kom til å få kjempe fort så lenge jeg hadde gått med åpning i nesten 4uker.. Men etter 47,5 time med rier og pressing så kom vesla ut ved hjelp av tang.. så ingen kjapp fødselen her nei.. presset i nesten 5 timer.. MEn vesla var vanlig str på 3,3 kilo og 50 lang. så såg ikke akkurat prematur ut.. så er spent på om du ble mor før jul eller om du fortsatt går å venter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143874338-uke-35-og-kort-livmorhals-litt-langt/#findComment-143916117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonesnupp Skrevet 25. mars 2012 #4 Del Skrevet 25. mars 2012 Hei!Jeg skal prøve å forklare det her kortest og enklest mulig. 3.desember dro jeg på ahus på grunn av at jeg ikke hadde kjent fosterbevegelse, noe som var veldig unaturlig siden lillegutt har vært veldig aktiv hele tiden. Alt var heldigvis bra! De målte livmorhalsen min til å være 3,3cm så den var bra!natt til 12.desember 01 begynte jeg å få rielignende smerter som ikke ga seg. klokka 04 dro vi inn på ahus for å sjekke hva det var, de ble tettere og vondere som timene gikk. Maskinen de koblet til magen fanget ikke opp noen rier, men hadde ikke mindre vondt av den grunn. Livmorhalsen var nå 2,4cm. Fikk 2 pinex men de hjalp ikke på smertene og ikke gjorde de det lettere å sove. Rundt klokka 11 12.desember ga det seg og jeg fikk valget om å dra hjem eller bli der over natta. Valgte å dra hjem for å prøve å sove så ble sjekket av lege før jeg dro hjem. Da var livmorhalsen blitt 2cm og mormunnen delvis myk. Jeg sitter nå med sterke kynnere og begynner å bli lei av å ha ubehag. konstant trykk i ryggen og nedpress når kynnerene er på sitt værste. Blir frarådet å ha sex da dette setter alt igang!Er det noen som har opplevd noe av det samme? Er det fryktelig dumt av meg å ville ha sex for å sette igang? Er jo trossalt noe på gang allerede.Takk for svar! jeg skull eøsnke jeg var kommet like langt som deg i svangerskapet. livmorhalsen min er bare knappe 1cm. jeg har hatt kort livmort hals siden uke 26 å vært sengeliggende. fått lungemodning. vært innlagt på sykehus 2 ganger allerede å måtte få sprøyter i magen hver dag. jeg er i dag 32 uker og hver dag jeg får uten fødsel er en bonus. håper å håper å nå uke 34 det er målet til legene. jeg ønsker selvfølgelig å komme lenger slik at tvillingene mine slipper å ligge i respirator. men det er lite sannsynlig at jeg kommer like langt som du er kommet nå. jeg tror man som mor kan klare hva som helst så lenge man vet barna har det bra. lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143874338-uke-35-og-kort-livmorhals-litt-langt/#findComment-144106121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonesnupp Skrevet 25. mars 2012 #5 Del Skrevet 25. mars 2012 ser jo nå at det er lenge siden du skrev inlegget:) så regner med du har lille gullet ditt trygt i armene dine nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143874338-uke-35-og-kort-livmorhals-litt-langt/#findComment-144106125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå