Lilleleah Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Jeg er bare fire uker på veg, og har visst at jeg er gravid i bare to dager.. Har to aborter bak meg, og i går var jeg overlykkelig, helt til i natt, jeg sov lite, og allt snudde seg.. Jeg har det jævlig.. Har hatt mye deprisjoner før, men er det normalt å bli deprimert så tilig eller har dette bare med en følelse jeg har å gjøre? Jeg får ikke vært med min egen familie mens jeg går gravid, heller ikke etter jeg har født.. Dette gjør meg vondt. I dag ville jeg ikke dette. I går var jeg lykkelig. Har bare gråti....hva skal jeg gjøre? Dette er min første, og jeg er jo ikke glad......
Fjelljenten Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Veldig leit å lese at du har det sånn, jeg forstår dessverre mye hvordan du har det.... Hvis du har vært mye deprimert tidligere, så ligger det kanskje noe litt mer dyptliggende i deg? Har du fått hjelp mot depresjonenene tidligere, og får du hjelp nå? Man blir jo ekstra følsom under graviditet, og spesielt etter de opplevelsene du har hatt, så hvis du lider av depresjon, eller tilbakevennende depresjon, burde du jo få litt ekstra oppfølging nå...? Gratulerer ihvertfall med graviditeten, og håper du finner lys og og glede med det etterhvert. Har selv hatt 3 SA, men nå er jeg 12+ 2, så det er håp, du må bare ikke gi opp :-)
Lilleleah Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2011 Tusen takk. Ja har hatt endel oppfølging, får det nå også.men det har ikke kommet igang. Takk.
Fjelljenten Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Godt å høre at du ikke står helt alene med det ihvertfall, du får ta en tlf til dem og purre litt, eller hva jeg skal kalle det. Kjedelig å måtte gå rundt å føle deg dårlig sånn, jeg håper virkelig det går bedre snart for deg... Vet at det ikke er så mye som hjelper å si heller, men jeg håper du ser at det er håp og at du kan finne styrke til å holde ut til dagene blit bedre.. :-)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Hormonan rase rundt og lage litt krøll i hodet våres De fleste har det slik i starten,men "ekspertan" sir det bruke roe sæ litt etter nån uker Dessuten kan hormonan også trøble til søvn og ikke minst gjøre åss sårbar. MEN om du føle at det hær e nåt mer alvorlig enn bare hormona, så ringe du fastlegen din med engang og får dæ hastetime. Det e greit å ta en mulig depresjon så tidlig som mulig. Lykke til så mye
ÅNA Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Mange gode råd her. I tillegg kan du prøve fysisk aktivitet. Gå turer og lytt gjerne til god musikk eller oppmuntrende lydbok mens du går. Fysisk aktivitet, særlig der du blir sliten og gjerne svett øker kroppens frigjøring av humørstimulerende hormoner. Bare det å gå en tur hjelper meg mye generelt. Også nå når jeg er gravid for 2.gg. Lykke til. Å ha et barn i magen er fantastisk og skremmende på en gang! Det venter noe fantastisk (og innimellom slitsomt) i andre enden. Barn kan si og gjøre så utrolig mye morsomt. Riktig god bedring til deg! Håper du får det bedre etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå