Gjest meg mamma? Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Hadde egentlig bestemt meg for å ha første forsøk på inseminasjon i januar. Men de tre siste månedene ha jeg ikke hatt eggløsning, ikke klart å teste den ihvertfall. Begynner å bli litt bekymret for at det er noe galt. Noen som har noen synspunkter
KLP <3spire<3 Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Har du hatt mensen??? Jeg syns du bør kontakte en gynekolog, slik at du får en grundig undersøkelse, samt målt de nødvendige verdiene. Rett og slett for å se om at er som det skal være. Hver gang jeg var på inseminering dro jeg til gynekolog først, så undersøkte han hvor mange follikler jeg haddet, samt hvor store de var, når jeg skulle sette eggløsningssprøyte og når insemineringen bør finne sted. Så gynekolog bør du uansett kontakte. Lykke til :-)
Gjest meg mamma? Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Ja, mensen har jeg hver måned. Var hos gynekolog for litt over 1 uke siden, da sa hun at alt så fint og normalt ut. hun sa og at man kan hoppe over en eggløsning i ny og ne, men nå er det min tredje. Hva slags verdier tenker du på? Eggløsningssprøyte, det er vel ikke før du har prøvd noen ganger uten å lykkes eller??? Uff, føler meg litt grønn her nå (er jo det og da hehe)
KLP <3spire<3 Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Storken vil helst at man skal bruke eggløsningssprøyte, rett og slett fordi det er større sjans til å lykkes. Jeg kan ikke alle disse verdiene, men de blir målt gjennom blodprøver. Men du må kanskje ha noen turer uten å lykkes for å få spyte og for at de måler blodprøve. Men 3 måneder uten eggløsning er vel litt "mange" på rad? Har du vært i kontakt med klinikk i Danmark? for du må ha journal samtale i forkant. Samt at du må ta en del blodprøver, HIV, HEPATITT og KLAMYDIA. Du får ikke komme før du har tatt de blodprøvene. Vekten spiller jo inn, det er ikke bra å være for hverken tynn eller for tykk. Alderen har jo også noe å si, det er vanskeligere jo eldre man bllir. Sånn er det bare ;-) jeg er 39! På journalsamtalen går de nøye gjennom dette. Og du burde fortelle dem at du ikke har hatt eggløsning de siste 3 månedene, så sier de i fra hva du bør foreta deg.
tingeling71 Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Du bør få tatt blodprøve som viser om nivået for hormonet, som gjør at eggløsningen skjer, blir høyt nok. Dette må gjøres på en viss tid i syklusen. Dersom dette hormon-nivået er for lavt kan det fikses vha hormontilskudd. Dette er resept belagte medisiner. Ta også en telefon til klinikken du vil bruke og forsikre deg om at alt er på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå