ispinne Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Venter på første time 2.feb, og begynner å tenke litt på selve prosessen rundt dette. Høres ut som man må reise hyppig fram og tilbake til fertilitetsklinikken etter det jeg leser fra dere andre. Men hvordan får dere det til å fungere med jobben? Forteller dere problemstillingen til sjefen deres og kan ta fri når som helst? Og får man dekket reisepenger? (vi må dra til haugesund, og bor i stavanger).
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Jeg har bestandig fått en sykemelding for dagene det er uttak, dagen etter og innsettingsdagen. Min mann har også kunnet få dette, men har takket nei og har brukt av overtidstimene sine. Ellers har jeg også brukt av overtiden min.
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Arbeidsgiverne er informert, men du bør vurdere dette...
prøver og prøver-GRAVID Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 du får sykemelding i 3 dager fra den dagen du skal opp og hente ut egg t.o.m den dagen du skal sette inn egg jeg bor i sandnes og har fått sykemelding hver gang men nå er jeg langtids sykemeldt så er ikke problem for meg men jeg sa det til ped lederen min på min avd i bhg, men det er jo noe en bør vurdere hver enkelt forbered deg på timer hos gynekolog for å sjekke eggposene før egguthenting
dincene Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Den billigste måten å reise til klinikken blir dekket. Det vil si buss som regel. Og med meg har de gjort til og med sånn: sist måtte jeg vaere til innsett ved fryseforsøk kl.13 der og det er ikke mulig å komme seg fra byen jeg bor i til klinikken med buss innen den tid. Så da dekket dem overnatting for meg og buss istedenfor å betale km godtgjørelse siden vi kjørte bil i 10 timer selv!!! Det var billiggere for dem enn. Jeg kranglet ikke om det. Er glad man får noe tilbake i det hele tatt. Pasientreiser gjør som dem vil Ta vare på kvitteringer. Jeg også har informert folk på jobben og det er ikke noe problem å reise når jeg må. Til UL får jeg fri hele dagen, siden jeg har ikke mulighet å ta den i byen jeg bor i men må til ålesund da. Men alt dette kommer an på arbeidsgiveren. Ikke alle er med på alt.
ispinne Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2011 Ok, tusen takk for svar alle sammen!
Mille 8 ツ Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har vært åpen til mine sjefer, syntes d gjorde prossessen enklere. Har vært sykemeldt i hele perioden hver gang pga bivirkninger av medisiner. Sykemelding enten fra fastlegen min, eller så har jeg fått av legen som har vært knyttet til den klinikken jeg har brukt .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå