Gå til innhold

Tips til veldig sår stump!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 5 mnd har hatt magevirus i noen dager nå (diaré mange ganger i løpet av natt og dag) og ble dermed såpass sår i rumpa at han hylte når han bæsjet. Helt hjerteskjærende.

Sinksalve ordnet raskt opp i sårheten utenpå, men det sved fortsatt.

Helsesøster tipset da om å ta litt babyolje akkrat i endetarmsåpningen og bittelitt inn da de ofte får bittesmå rifter der.

Etter to påføringer har han ikke engang sutret selv om han fortsatt har diaré. Et tips jeg gjerne skulle hatt den første natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt tips! :) Vi har brukt inotyol, den er og veldig god :) Og bepathen :)

Skrevet

Krystallfiolett påsmøres med q-tips....virker på svært såre barneromper. Fåes kjøpt på apoteket og anbefalt av min sjef som er trebarnsmor :)

Bare husk at fargen sitter på alt av klær og går IKKE bort i vask.

Skrevet

Jeg sjekket ut disse og ser at de ikke er svanemerket. Er litt nøye på det.

Fant en svensk test hvor f.eks inotyol kom dårlig ut samt en helsesøster som ikke ville brukt bepathen på spedbarn pga parfyme.

Skrevet

Jeg skjønner svanemerkingsønsket altså, men min erfaring med Inotyol er at det bare trenger å brukes i ca 6-7 timer eller over natta, og så er all sårhet borte (og da har jenta mi vært like sår på forhånd som du beskrev ungen din). Klin på et tykt lag (den er omtrent som tannkrem i konsistens og smørevillighet), vi har pleid gjøre det ved 1-2 bleieskift som regel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...