Gå til innhold

Lavstimulert vs vanlig IVF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på CFC til egguttak i går.

Det jeg trodde var en lavstimulert behandling/japanermodellen viste seg (etter en epost til Lindenberg) å være "helt vanlig IVF". Dette resulterte i en regning på kr. 10.000,- mer enn jeg hadde regnet med :(

Noen som kan forklare meg hva som er forskjellen på lanstimulert ivf/japanermodellen???

Mitt behanlingsopplegg så slik ut:

2. dag: Golal-F 112,5 IE

6. dag: Orgalutran

15. dag: Ovitrelle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Jeg har ikke prøvd lavstimulert IVF, men behandlingsopplegget ditt ligner det Rikshospitalet kaller "antagonistregime", som ikke er lavstimulert, men vanlig IVF uten nedregulering først.

Sprøsmålet er jo hva du bad om da du avtalte med CFC. Hvis du har bedt om lavstimulert/japanermodell og de har valgt noe helt annet uten å informere deg, er det ganske alvorlig, og man kan spørre seg hvorvidt du bør betale de ekstra kostnadene.

Men altså, jeg tror lavstimulert (SFSET hos CFC) er med mye mindre hormoner enn det som er vanlig.

Skrevet

Jeg har dessverre ikke noe skriftlig på at vi snakket om lavstimulert behandling, så jeg må nok bare godta det som det er...

Men: jeg lurer veldig på hvilke doser/hormoner man får ved lavstimulert? Jeg hadde jo ikke veldig mye hormoner?

Dessuten: medisinene betales jo utenom selve uttak/befruktning/innsett, så hva er egentlig forskjellen?

Prosedyren etter stimuleringen er vel den samme?

Skrevet

Hei på du!

Så kjedelig at det ble sånn for deg.

Jeg fikk beskjed om at jeg gikk på japanermetoden, men skjønner nå i ettertid at det var vanlig men lavstimulert jeg gikk på.

Skulle nok betalt full pris.

Fikk regning på full ivf da jeg lå for å hvile etter uttak,

men sa ifra om at det var feil og fikk ny regning.

Er heldigvis så heldig at jeg har det svart på hvitt på mail at det ble sagt at det var japanermetoden jeg skulle ha.

CFC er dyktige, men ja- det er endel kluss/rot og lite info.

Hvordan gikk det på uttak?

KlemKlem

Skrevet

Uttaket gikk veldig greit :)

Heldigvis ikke så vondt som jeg hadde fryktet!!

Jeg fikk også regningen da jeg lå og hvilte, men så egentlig først ordentlig på den da jeg var på vei tilbake til hotellet.

Skulle fått det skriftlig, men tenkte jo ikke på at det kom til å bli noe problem da jeg snakket med legen på telefon.

Vel vel, det ER visst vanlig IVF jeg har fått, så da får en vel bare smile pent og betale ;)

Skrevet

Var det 9 egg du fikk ut?

Det var jo helt superdupert!

Tror de sier at man får ut max 4-5 egg på japanermetoden...

Har visst forstått det sånn at man da bruker tab i stimuleringen feks pergo. Snakk med hun derre fine om det :-)

Håper inderlig at det bare er denne turen som skal til,

og om ikke så krysser jeg alt for at du får mange fine egg på frys.

fryseforsøk er en dans på roser istedenfor stimulering/uttak/innsett osv.

Og selv om jeg ikke er fornøyd med måten CFC kommuniserer og følger opp pasienter på, så skal de ha for en ting; de er rasende dyktige på sitt felt.

Og hin godeste som du hadde på uttak hadde jeg på innsett av mine to eskimoer. Hun satt de fint på plass i livmoren med beskjed om: "såder, to drenger" - jeg falt nesten ut av stolen!! :-)

Skrevet

Fikk ut 9 egg ja :)

Vet jo ingenting om kvaliteten, men krysse fingre og tær for at gullegget blir satt inn i morgen.

Har spurt hun derre fine, hehe ;)

Tror nok bare at dere har vært max heldige med tanke på prisen for behandlingene deres ;)

Kjenner jeg er litt i overkant spent for morgendagen på CFC nå!!!

Hadde du også henne, ja? Synes hun var superkoselig, jeg :)

Fikk du to satt inn begge gangene??

Skrevet

Første gangen satt jeg bare inn ett egg,

men på fryseforsøket nå i okt satt jeg inn to.

det var to egg jeg hadde på frys, begge overlevde opptining-

det ene var dårlig kvalitet og det andre var ok.

Må innrømme at jeg var litt lettet da det "bare" ble funnet en liten peanøtt med herlige hjerteslag.

Nærmer meg 12 uker nå...

Håper du også får vagge rundt til sommeren :-)

Skrevet

Så bra at det klaffet på fryseforsøket!!!

Kjempespennende :)

12 uker - tenk det!

Synes ikke det er lenge siden du skrev at du skulle til CFC, jeg...

Jeg VIL vagge rundt til sommeren!

Åååå, som jeg håper :)

Nyyyt tiden med den lille peanøtta i magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...