Gå til innhold

DET kaller jeg svangerskapskontroll ja! :D Og fikk høre hjertet! <3

Anbefalte innlegg

Er snart 14 fullgåtte nå, og var hos jordmor i går, etter en tragisk kontroll hos en forferdelig lege for et par uker siden.

Hun ville egentlig ikke lytte ennå, men om jeg lovte å ikke bli redd (jeg lovte, hørte ikke lyden i forrige svangerskap i uke 12) om vi ikke skulle høre hjertelyden. Men det gjorde vi! Sterke, tydelige slag. Jeg skvatt til og begynte å le, da forsvant den, men jammen fant hun den en gang til :D Ble så lykkelig av å høre hjertet!

Hun kjente på magen og konstaterte at det bare var en baby (heldigvis, for er alene) og vi pratet i en time.

*fornøyd*

<3

Fortsetter under...

Så bra! :)

Legen jeg hadde i forrige svangerskap var litt samme sort tror jeg. Jeg har bytta og er veldig fornøyd med han jeg har nå. Men uansett har jeg valgt å gå bare til jordmor i dette svangerskapet så fremt det ikke dukker opp noe spesielt. Var veldig fornøyd med jordmor forrige gang.

Jeg var også hos jordmor i uke 14 denne gangen, men hun fant ikke hjertelyden hos meg :/ Men i uke 16 fant hun den med en gang :D

Er 20 uker nå, og har vært på ul og sett at alt står bra til.

Når har du termin forresten?

Nei, det er jo veldig tidlig å finne den i uke 14, hun trodde ikke at hun skulle finne den og var like overrasket som meg :) Så bra at alt var bra på ul! Vet du hva det blir da? Jeg har ul den 19. jan tror jeg det var, og gleder meg så! Litt skummelt også da. Blir spennende å se hva det blir:) Jeg hadde termin den 15.juni, men jm sa det var den 17. Iflg bim er det den 15. da men :) Du er 6 uker lengre på vei enn meg du da:)

Nei, lille luringen lå med navlestrengen mellom beina så det var vanskelig å se. Men legen tippet på at det var gutt. Så vi får se når h*n kommer ut ;) Det hadde vært mest praktisk med jente, siden det er det vi har fra før. Men det spiller egentlig ingen rolle. Har termin 3. mai :)

Så bra!!:) Husker jeg leste om den første du var på, og jeg syntes det var helt merkelig at du ikke fikk sjekka noe...

Jeg var på første kontroll i uke 12, jordmor sa at det ikke var sikkert at vi kunne høre hjertelyden (men jeg hadde hørt den hjemme ei uke før, med angelsounden), så jeg måtte også love å ikke bli redd om hun ikke fant den.. Da hun la ned doppleren på magen, fant hun den med engang, OG hun sjekka symfysemålet, som lå helt på linje med gjennomsnittet... Merkelig at ikke alle jordmødre praktiserer likt synes jeg..

Men! Det viktigste er jo at du nå er fornøyd, og at du fikk høre de vakre hjerteslagene til babyen din <3

Oi, uke 12 var veldig tidlig ! Men de kan jo uansett forsøke hvis vi vil , det er jo tydeligvis mulig å høre veldig tidlig :) Hun ville først måle symfysemålet, men så ombestemte hun selv av en eller annen grunn. Men hun gjorde iallefall jobben sin og mer enn det! Hun er en gammel og erfaren jordmor. Ble fornøyd ja:)

Rina: jeg tenker også det at det ville ha vært mest praktisk at det ble jente;) Men så klart, det spiller egentlig ingen rolle, jeg blir lykkelig uansett hvem det er som er der inne :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...