BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Er det det den heter? Ser mange snakker varmt om hennes metode. Kan noen forklare meg hva den gaar ut paa?
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #2 Skrevet 16. desember 2011 Dytter litt, jeg...
Pix Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Søk på Karin naphaug så kanskje du finner noe?
zassy☆ Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Vet ikke detaljert (sikkert bare å google?) men mener det handler om å hysje høyere enn barnets gråt og når barnet roer seg hysjer du lavere og lavere. Jeg bruker den ubevisst (visste ikke det var en metode). Har merket at babyen min roer seg når jeg sier "såså" eller hyssssjj litt slik at jeg overdøver gråten. Roper ikke selvfølgelig men hun roer seg når hun hører jeg er der og trøster, hvis jeg hører at hun starter gråten igjen f.eks så bare sier jeg såså og så roer hun gråten igjen. hyssj lyden blir nok litt det samme som at mange barn roer seg av vifte/støvsuger f.eks og har hørt at det egner seg best til helt små barn. Her har hun nok bare blitt vant til at jeg sier "sååsååå" så for meg virker det bedre
zassy☆ Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Fant dette: hysj hysj metoden:Den går ut på å roe barnet i sengen ved å si hysj. Man kan feks holde barnet i hånden mens man holder den andre hånda si på pannen/hodet til barnet mens man hysjer. Man skal overdøve barnets gråt/roping/klaging med sin hysj også skal volumet på hysjingen avta ettersom barnet roer seg. Ser for meg at man kan bli litt svimmel av å hysje så mye hvis barnet gråter veldig, hehe, som å blåse opp en ballong hvis du skjønner
Marthemor<3 Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Hysj metoden fungerte som er drøm for oss! Gutten vår (5 mnd) måtte bysses i 2-3 timer hver kveld og sovne i armene våre.. Etter 3 kvelder med hysjmetoden sovner han når etter ca 10 minutter med en hånd på magen og hysjing. Anbefales på det sterkeste, Dette er også en tilknytningsvennlig metode siden barnet vet at du er der og ikke blir redd, i motsetning til det som kan skje ved skrikekurer for små barn.. Gi det et forsøk, vær tålmodig og så skal du se det blir bedre kjempesnart! Lykke til!
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Signerer innlegget til Marthe-dm! Kjøpte boken til Karin Naphaug, og fant ut at hysjemetoden skulle prøves ut (tror hun var omkring 7 mnd da, og umulig å legge!!!). Og det fungerte fantastisk. Tok ikke mange dagene før hun skjønte tegninga, og vi faktisk bare kunne gå rett ut av rommet etter nattasangen. En ny verden for oss;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Hvis man har en baby som klarer å roe seg og finne søvnen selv ved hjelp av hysj-metoden så har man ihvertfall en baby med et lett temperament, så mye vil jeg tørre å påstå hehe. Her kunne jeg hysjet meg både gul og blå, men hadde likevel ikke hatt sjans til å overdøve brølene fra vesla- hun brydde seg vel ikke om jeg hysjet eller sang, hun ville opp opp i armene mine, ikke ligge alene i senga si må vite! Så det er nok ikke en metode som vil passe for alle, men for dem det funker for er det jo toppers:)
Maitrollet Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Mini her har absolutt ikke noe lett temperament, men vi gikk for hysjemetoden og den fungerte faktisk. Han var fly forbanna de første par kveldene, men etter det har han skjønt tegninga. Er en drøm å legge nå som regel (med mindre han er overtrøtt). 6,5-mnd gammel. Alderen man velger å begynne har kanskje mye å si. Vi begynte da han var tre md.
Pix Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 Hehe, jeg visste heller ikke at dette var en kjent "metode". Jeg pleier å holde hendene hennes litt fast så hun ikke veiver og hysjer. litt nærme henne så hun kjenner varmen/pusten min. Hun roer seg fort om jeg holder armene hennes og mange ganger sovner hun nesten momentant. Men hun har til tendens å grine litt i nesten søvne også.. Så skal ikke så mye til! Men gøy å vite at dette er en metode folk bruker og at det funker for oss:) Har prøvd mye forskjellig, men i det siste dette og det har vært bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå