Vilruge Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Jeg har fullammet lillemor som nå er litt over 4 mnd. Hvis jeg har gått ut en liten tur, har jeg pumpet som mannen har gitt uten problemer. I tillegg har jeg fryst en del morsmelk. Mannen forsøkte å gi dette, men det var surt og lillemor ville ikke ha :-( (Noe av melken hadde stått noen timer i kjøleskapet før frysing og jeg har lest (nå) at dette kan sette smak som barna ikke liker). Jeg har derfor nå tenkt at lillemor kan vå MME hvis ikke jeg er hjemme, og det jeg pumper før jeg går ikke er nok . Vi forsøkte først med BabySemp fra pulver, men det ville hun ikke ha. Kjøpte da NAN ferdigmelk for å prøve, men hun vil ikke ha dette heller. Virker likevel som hun liker smaken av NAN litt bedre. Er det kun snakk om tilvenning og at vi bare kan fortsette å prøve? I tillegg føler jeg at jeg den siste tiden ikke har nok melk (har alltid hatt mer enn nok), håper det kun er snakk om økedøgn!
abella Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Jeg har ikke hatt problemer med at barna mine ikke liker mme selv om jeg ammer. Det hender vesla ikke tar flaska, men det er som regel fordi hun ikke er sulten nok, og hun tar bare flaske når hun er ordentlig sulten. Dersom du tror det er smaken de reagerer på (og ikke selve flasken) så kan du blande mm og mme slik at det smaker litt av begge deler og deretter gradvis trappe ned på mm-dosen.
littlefairy Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Jeg prøvde lenge, og da ga vi babysemp, men etter langt og lenge og lenger enn langt prøvde jeg til slutt Hipp, og med bittelitt malt i, så gikk det plutselig ned! (må sies at han også hadde flaskenekt, men det gikk bedre når jeg bytta til Hipp) sluttet å amme da han var rundt 7mnd gammel, så gikk gradvis over til flaske, her ble også melken veldig sur etter nedfrysning og han ville ikke ha det heller :S
littlefairy Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 og apropo det med lite melk, jeg har ett inntrykk av at mange som ammer og har hatt fullt med melk hele tiden, inkludert meg selv, føler det sånn en periode rundt 4mnd alder! Så bare amme så mye hun vil den perioden, så kommer du over en slags "kneik", jeg kaller det 4-mnd kneika, hehe... lykke til!
kiki1980 Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Her hadde vi flaskenekt med begge barna. Jeg ga opp og innførte skjemat etter 5måneder!Det gikk mye bedre!
Vilruge Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2011 Tusen takk for svar :-) Er så godt å høre andres erfaringer! Jeg satser på å forsøke videre, for hun tar flaske så lenge det er "fersk" (ikke fryst) morsmelk i den. Men er nok mulig at hun ikke har vært sulten nok ja. Hun har ikke verdens størte appetitt i utgangspunktet, så da er i hvertfall ikke MME så interessant tydeligvis. Ift melk, så ble det bare mindre og mindre. I går hadde hun kun 4 våte bleier og jeg mener hun var blitt litt tynnere... Sikkert bare litt morshysteri, og da er det godt å lese her at flere opplever dette ved ca 4 mnd. Jeg begynte å pumpe og håndmelke etter hvert måltid hjemme (selv om det bare kom noen få dråper) for å få opp produksjonen igjen og tror det hjalp litt. Ved midnatt kunne hun spise 16 minutter (det er en stund siden) og sov da helt til nesten 6.30 :-) Skal på helsestasjonen i dag for å veie for sikkerhets skyld + snakke med helsesøster (åpen helsestasjon). Håper dette får roet meg ned!
Vilruge Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2011 Hehe... hun har tydeligvis hatt en økeperiode ja :-) Til tross for at hun av og til har sugd puppene tomme på 5 min (til sammen), så har hun tydeligvis fått nok mat. Hun har gått opp 200 gram på 6 dager! Veier nå 6,8 kg og ca 66-67 cm (målte alene så cm er veldig ca). Jeg som var sikker på at hun var blitt tynnere :-) Dette til tross for tidenes bæsjebleie før vi dro, så da snakket jeg ikke med helsesøster- hun hadde nok bare sagt at jeg har nok melk osv i og med dette vektøkningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå