Gå til innhold

Skadevirkninger av utskrapning????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! No har panikken komt. Eg hadde jo ei utkraping 19 juli. Har hatt mensen 3 gongar etterpå. Først etter 6 veker, så 6 og ei halv, så 30 dagar. Eg hadde egentlig ein kontrolltime hos gyn ei veke etter eg fekk sytotec, for å sjekka om alt såg fint at/ alt var kome ut, men eg avyste den fordi det endte emd utskraping. No har eg fått for meg at det var veldig dumt. Har lese om arrdannelser i livmorslimhinna osv osv. Her har eg i eit halvt år styrt og lagt tilrette og prøvd for livet å bli gravid. Så er det kanskje kroppen som er blitt ødelagt av utskrapinga. Så forgjeves alt sammen.

Ingen som sa noko om det til meg. Alle sa eg kom til å bli raskt gravid igjen, bla bla bla.

Nesten som eg ikkje klarer å venta til 22 des når eg OMSIDER skal til gyn ( blei henvist i september ca). Frista til å bestilla noko privat.

No er eg veldig engsteleg. OG sint- på kroppen og alt som har skjedd dette vonde vonde halve året. Er det nokon som veit noko om dette?

Mulighet for å bli gravid igjen etter utskraping. Risiko osv osv.

Blir veldig takknemleg for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, skjønner frustrasjonen din. Jeg hadde en spontan abort før første mann og ble gravid med en gang uten å få mensen. Tror nok at når du har hatt utskrapning bruker kroppen litt tid på å fikse opp igjen. Men kroppen blir ikke ødelagt! Synes kanskje du burde gå privat slik at du kan slappe litt av. Tror ikke stress hjelper på i forhold til å bli gravid. Og det er heller ingen risiko å bli gravid.

Håper alt ordner seg for deg.

Skrevet

Tusen takk ULV for tilbakemelding! :)

Trur eg venter til den 22., og om eg ikkje er fornøgd med den timen så går me privat. Ho kan sikkert iallefall sjå om det e rnoko galt med meg. Så bittert i sofall. Heile dette halvåret - unødvendig. Her har eg gått og fått opp håp og så er det gjerne noko konkret som er i vegen :(

Fleire med erfaring eller som veit noko om dette?

Skrevet

Hei,

når jeg var på sykehuset fikk jeg iallefall vite at det ikke er større risiko ved kirurgisk enn medisinsk abort. Jeg dobbelsjekka med noen vitenskaplige studier som ga samme svar. Jeg fikk vite at det tidligere kunne være sånn, men at dagens metoder er så skånsomme at det er uproblematisk og at livmora bygger seg fint opp igjen iløpet av en syklus. En kollega sa noe som ga meg litt ro, og det er at kvinner får barn på barn...og en fødsel må være en atskillig verre påkjenning for livmor? Jeg håper du snart blir gravid og at spira holder seg godt fast :)!

Skrevet

Tusen takk snille håper83 for lindrande ord! <3

Skrevet

Jeg hadde utskrapning den 18. mars og testet positivt den 21. sept. altså 6 mnd etterpå. Vet jeg hadde el hver mnd, men ingen fulltreffer før det var gått 6 mndr.

Vi er nå i uke 17:)

Slapp av, så kommer det nok...

Lykke til!

Skrevet

Tusen takkm skal du ha! Føler det ligg så langt fram.... Godt med oppmuntring!

Gratulerer så masse med din vesle i magen!! Lykke til til deg og!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...