Gå til innhold

Noen som vet med sikkerhet når dere ble gravid? Rakk bare sex 7 dager før.. Før lenge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde eggløsning tirsdag/onsdag og siden vi hadde sex både søndag, mandag og onsdag så er det vanskelig å vite akkurat hvem av de små svømmerne som kom seg inn ;=) Lørdagen 1,5 uke senere testet jeg i hvert fall positivt og nå er jeg 13+4 gitt :=D

Sædceller kan leve i opptil 7 dager inni oss, så det er mulig at ladningen som ble sendt inn 7 dager før EL gjorde deg gravid selv om det nok ikke skjer så ofte :=)

Veit nøyaktig befruktningsdato, i og med at befruktningen skjedde i et laboratorium.

7 dager før er usansynlig, men sikkert ikke umulig. Det er jo mulig eggløsningen kommer tidligere enn vanlig også...

Jeg er nokså sikker på at jeg ble gravid rundt en uke før forventet eggløsning... Det er en grunn til at "å hoppe av i svingen" ikke er sikker prevensjon. Eggløsning kan skje når som helst og kan også utløses av sex.

egget må ha blitt befruktet 6 eller 7, sexen som førte til denne befruktningen var 3, så tok jo noen dager for meg også... grunnen til at jeg vet at egget må ha blitt befruktet da er at jeg merket det med en gang på kroppen etterpå...

Annonse

vi prøvde annenhver dag i to uker, og så var det helt stopp i en uke. Da kjente jeg at jeg var blitt gravid (mistenkte det sterkt i allefall), men det tok litt tid å få positiv test. Ut fra når testen ble positiv, når vi hadde sex og når jeg begynte å kjenne at noe var på gang, så satte jeg selv termin 24. mars som var 6 dager senere enn menstermin. Ultralyden i uke 18 bekreftet min termindato nøyaktig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...