Gå til innhold

Soverom på ca 5 kvm.. går det an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å sette inn vindu i en innebod, og gjøre den om til et lite soverom.. men tok noen mål, og tenker det ender opp på mellom 5-6kvm. Noen som har såpass lite barnerom og kan si om det fungerer? Blir jo plass til ei seng og ei hylle, men ikke så mye mer..

Fortsetter under...

Skrevet

minimum 6 kvm med stort nok vindu for å få godkjent som soverom.

syns det hørtes veldig lite ut, kan jo ikke være så mye større enn at det såvidt går an å snu seg inn der?

Skrevet

Barnet mitt har ett soverom på 8 kwm . Der har hun plass til en seng som kan slåes ut til dobbelseng + ett dobbelt kleskap.

Dette fungerer helt fint

Skrevet

Det høres nok veldig lite ut, men det blir da snuplass selv om vi setter inn seng ;) Rommet blir ca 2,7m x 1,9. Hvis vi da setter inn ei smal seng på 75cmx2m, så vil det jo fortsatt være igjen ca 1,15meter til veggen og 70cm nedenfor senga. Skal ikke ha skap innpå der, og leke gjør de jo gjerne alle andre steder.

HI

Skrevet

GOdkjent eller ikke så fungerer det helt fint med 5 kvm soverom dersom man ikke dytter det fullt av skap og stæsj. Problemet med godkjenninga (en meter for lite) er at om huset feks skal leies ut eller sleges må det lille soverommet selges/leies ut som bod. Leide selv en gang en leilighet med ett soverom, men den hadde to slike "boder", så jeg hadde soverom på det ene. Men utleier kunne ikke leie ut leiligheten som 4-roms, den var 2-roms. Så man taper jo litt verdi da. Men med rett størrelse vindu ser jeg ikke noe problem.

Skrevet

Det kommer til å bli bra, blir jo eget rom :)

Tips: Bygg loftseng på dette rommet, så høy at barnet kan stå under senga enda i mange år. Da har ungen enda 5-6 kvadrat og leke på.

Vi har gjort det på det 7 kvadrat store rommet til ungen vår, det fungerer helt supert :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...