Gå til innhold

Lager alle julekort med barna sine på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått mitt første barn i år, og vi pleier ikke sende julekort fra før av, men lurer på om vi skal gjøre det nå..samtidig tenker jeg at hvorfor gjøre det bare fordi vi har fått baby?

Tenker at det vi gjør i år setter liksom "standaren" for årene framover.

Hva ville du gjort/gjør du?

Tror at vi kanskje dropper det, men føles nesten obligatorisk å sende kort med et nissekledt barn på :P

Fortsetter under...

Skrevet

Vi sendte ikke julekort før jenta vår ble født, men gjør det nå, med bolde av henne. Syntes liksom ikke det var så mye interessant å skrive før vi fikk barn. Men tenker at mine tanter og onkler synes det er gøy å følge med oss og se bilde, de bor langt unna alle sammen. De som er nærmere tenker jeg gjerne vil ha et julebilde av jenta uansett.

Skrevet

Vi sendte julekort ifjor, da var det babyens første jul og litt stas for oss foreldre. Iår gadd jeg ikke.. :P Men burde kanskje gjort det, for grandtantene/onklene og oldeforeldrene setter jo stor pris på det..

Skrevet

Jeg har fått verdens vakreste barn og benytter så gjerne enhver anledning til å sende bilder av henne til alle vi kjenner!

Men alle lager ikke julekort med barna sine på nei, det er fremdeles helt frivillig. Noen sender hjemmelagde eller ferdigkjøpte kort, noen sender på mail og noen sender ikke julekort i det hele tatt.

Gjest overlord
Skrevet

Niks, og syns heller ikke det er kjempespennende å få bilder av andres barn.

Skrevet

jeg har fått et litt mindre pent barn så derfor sender ikke jeg julekort...øøh...

hørtes jo "ikke" ut som du ville gi alle dem som ikke sender julekort dårlig samvittighet fordi di ikke synes barna sine er vakre nok eller verdt nok til å sende julekort!

Annonse

Skrevet

Jeg sender ikke julekort, for jeg forstår ikke helt vitsen.

Har aldri sendt julekort med bilde av barna heller.

Hva er vitsen? Enten snakker du med personene i løpet av året, eller så snakker du bare aldri med dem uansett. Og de som liker bildene, er som regel de du snakker med og som tar sine egne bilder.

Jeg har snart voksent barn som eldste.

Skrevet

Hehe det er nettopp det vi også tenker overlord, joda ungene er jo søte de, men kortene ender i en skuff,

og til deg over her, er jo ikke det at vi ikke synes ungen vår er vakrest i hele verden, men skjønner at det er vi som synes det og ikke alle andre :P

Men selvfølgelig, vet jo at besteforeldre sikkert hadde syntes det var koselig med et kort..men vi gir dem julegave med bilde av ungen.

Tror vi dropper det, men greier ikke fri meg fra å få litt dårlig samvitighet av en eller annen grunn :P

HI

Skrevet

Jeg liker å få kort med barnebilder på!!! Og vi sender til venner og naboer og familie... I år bestilte vi en hel haug, og det er stas å sende ut synes jeg. Og det er helt greit at ikke alle synes det er supert å få også;)

Skrevet

Eg synes det er koselig med barnebilete. Har vorte meir interessert i andre sine barn etter at eg sjølv fekk barn. Har ein del vener som me stort sett treffer etter leggetid og ein del vener som bur langt vekke, så det er kjekt å sjå bilete av barna som eg ellers stort sett berre høyrer om. Men eg sender berre til familie og til dei som sender kort til oss.

Skrevet

Hvert år mottar jeg en haug med upersonlige julekort. Bilde av unger hvor det står "God jul hilsen familien Nordmann" Blæ,noe så kjedelig! Hvor blir det av de personlige julekortene,med håndskrift og ærlighet? Jeg sender heller ved et par bilder av ungene til familie.

God jul

Skrevet

Vi sender kort med bilde av hele familien. Jeg synes også det er koselig å motta julekort, enten det er bilder på dem eller ikke. Selv om det bare står "god jul" på dem, så er det noen som har tenkt på oss før jul og sender oss gode ønsker.

Det er også koselig å følge med på hvordan barna til venner og slekt vi sjelden ser vokser til.

En mail eller sms er overhode ikke det samme som å finne et fint kort i postkassa når man kommer hjem fra jobb, så jeg koser meg både over å skrive og få julekort.

Skrevet

Vi sendte julekort også før vi fikk barn, så for oss er det naturlig å ha kort med bilder nå etter at de kom til verden.

Men det er ikke sånne oppstilte nisseluebilder da, vi bruker heller noen fine høst/vinterbilder der ungene er naturlige.

Vi skriver også alltid på kortene selv, i stedet for sånn ferdigtrykt tekst.

Slekt og venner rundtomkring setter nå pris på å få bilde av ungene, siden vi ikke ser alle sammen like ofte. Har familie flere steder i landet.

Og min samboers gamle tanter er overbegeistret :-)

Jeg setter også pris på å få julekort, og spesielt de med bilder på og en liten hilsen.

De henger på en snor ved kjøkkenvinduet vårt gjennom hele jula, og tas vare på til neste år for å huske hvem vi fikk kort fra året før.

Annonse

Gjest cunning stunts
Skrevet

Du kan med sikkerhet gå ut fra det ikke finnes noen ting som "alle" gjør, og deretter gjøre et kvalifisert forsøk på å ta egne valg.

Skrevet

Vi sender julekort med bilder av ungene. Ikke med nisseklær, men slik at ungene kommer godt frem. Har hvert år lyst til å sende av hele familien, men får aldri samlet oss til photoshoot. Et år klarte vi ikke å få ungene heller, og da ble det ingen julekort. Vi har en svært travel hverdag og adventstid, så lykken for meg er standardiserte bildejulekort, så kan jeg sette med med fjærpenn og blekk og lage lange personlige hilsner når hverdagen vår er lettere. For meg er faktisk det aller viktigste at vi husker på hverandre.

Mottakere for julekort:

våre tanter og onkler

våre søskenbarn

venner vi har lite kontakt med

Men det jeg opplever hvert år er at våre venner her vi bor ønsker julekort (selv om vi kjøper presanger), så da sender vi til dem også.

Huff, ang noen av svarene over, så håper jeg egentlig at dere gir meg beskjed dersom dere syns det er så kvalmende å motta våre enkle julekort. Det er virkelig ikke stygt ment.

Skrevet

Jeg sender. Men mest fordi jeg har flere grandtanter og oldeforeldre som blir kjempeglade :)

Skrevet

Vi gjør det mest for at familien litt lenger ut skal få en liten oppdatering. Faren til ungene er ikke så flink til å holde kontakt med sine tanter og onkler, så jeg sender julekort fra ungene. De blir kjempeglade for å få julekort fra de. Det kommer av og til julegaver til ungene fra de, etter vi har sendt julekort. Julegavene blir sendt hit og ikke til faren, så det er vel ett tegn på at de syns det er hyggelig vi tar oss tid til å sende de ett julekort.

Vi har ikke unger i nissedrakter. Vi har som oftes ett bilde med ungene si syns er fint. I år fikk vi aldri ett bilde med alle ungene vi syns var fint, og siden vi var så treige ble det ett kort med fire bilder på. Bilder med litt forskjellig, skjedd mye gøy her i år så litt fra det. Ungene var superfornøyde når de satt og skrev kort her i går, selv om 6åringen ble litt lei etterhvert. Akkurat lært seg å skrive, men hun tok seg litt vann over hodet når hun sa hun skulle skrive på alle........

Skrevet

Vi gjør det ikke. Liker ikke disse kortene, spessielt ikke når det er unger jeg ikke kjenner en gang. Vanlige kort fra butikken er mye hygligere. De havner uansett i søpla etter jul.

Skrevet

Er det noe galt i at jeg synes barnet mitt er nydelig og mer enn gjerne deler ut bilder av henne til familie og venner i desember eller? Det er og blir opp til hver og en om de vil eller ikke, som jeg også sa i stad. Ingen som har sagt noe for å gi deg dårlig samvittighet her. Bare la være hvis du ikke vil eller gidder! Jeg sender jo ikke til folk vi ikke kjenner da, men til vår familie og våre venner. Det er folk som kjenner jenta vår og er glad i henne. Jeg synes det er hyggelig med bilder av tantunger og venners barn på julekort og henger dem så gjerne opp hos oss. De henger selvfølgelig ikke oppe for bestandig.

Skrevet

Ja, til og med vært til fotografen med nisselue i hånda. De hadde ihvertfall slik fotografering før..

Men når barna begynner å vokse seg til har jeg stoppet. Nå har vi liten igjen og det er naturlig å sende kort da det er mange slektninger som ikke har sett babyen.

Skrevet

Nei, vi sender ikke julekort, jeg syns det er en plage å motta julekort, skal man liksom ha dem fremme sånn at avsender kan se de henge på kjøleskapet e.l.?? haha, nei de jeg mottar går rett i søppla, hva fanken skal jeg med de da??

Skrevet

Ja, sender julekort med bilder på. Jeg liker å motta kort selv, vil helst ha så mange som mulig. Henger dem med pene klyper på en rød snor på veggen som vi har som julepynt. Liker også å bli oppdatert på hvordan folk som vi ikke har så mye kontakt med ser ut ettersom årene går.

Skrevet

Jepp, vi sender også ut kort med barna(og oss) på. Angrer litt på at jeg starta med det, men nå er det for sent, hehe. Er nå litt koselig å få kort også da, ihvertfall for oss som bor langt borte fra det meste av venner og familie. Sender bare til slekt og venner med barn som bor langt borte, siden vi nesten aldri møtes. Naboene har starta å dele ut til nabolaget(vi som bruker å treffes ute med barna og sånn), så nå må jeg jo gi til de også. Litt unødvendig, men fem ekstra kort fra eller til gjør ikke den store forskjellen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...