Frøken S Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Hei hei! Jeg bor i Skien, men kjenner ikke så mange her. I alle fall ingen som er gravide eller med små barn. Det hadde vært supert å bli kjent med noen her på bim, og så kanskje kunne treffes senere når det ikke er så lenge igjen til babyen kommer (eller før selvsagt)! Jeg er født i -85, er gift og har en gutt på 3,5 år. Jeg har termin i begynnelsen av august 2012. Er altså 7+1 i dag. Håper å høre fra deg!
susie85 Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Heisann! Jeg bor i skien=) Er født i 85 og har termin den 5.juli. Hadde vært koselig å blitt kjent vettu...
gurobi Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Hei jeg er også fra Skien Jeg er født i 88, ingen barn fra før av. Har termin 15 juli. Hadde vært veldig koselig å møtes!
Frøken S Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2011 Hei begge to! Så gøy! Vi kan jo bli litt kjent her først da, det haster ikke enda. Kanskje vi kan arrangere et bim-treff etterhvert? Kan hende det er flere der ute som har lyst å være med. Hva driver dere med? Jeg jobber som lærer på u-skolen, er interesert i interiør (har akkurat begynt en blogg), være kreativ, tegner og syr litt av og til. Ellers liker jeg å sitte i sofaen med gubben, se på tv og sånn... Og så liker jeg å lese høyt for gutten min, nå holder vi på med "Knerten gifter seg". Fortell litt om dere da!
susie85 Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 hei igjen jenter! Gøy å bli kjent med flere=) Samboeren og jeg har vært sammen i snart 10 år og dette blir vårt første barn, vi gleder oss veldig =) Jeg jobber i apotek samtidig som jeg tar en videreutdannelse innen apotek. Er veldig glad i musikk,dans,gå turer og interiør+++. Har butikk inne på epla.no, der selger jeg ting som jeg lager eller gamle skatter som jeg fikser på. Brukes også mye av tiden på å pusse opp her hjemme, kjøpte oss et gammelt hus for 3 år siden som vi aldri blir ferdig med! he,he Hva slag blogg er det du har?
Frøken S Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2011 Jeg og gubben har også snart vært sammen i 10 år! Vi bor også i et gammelt hus, fra 1917, men det var heldigvis ikke så mye som måtte gjøres. Bloggen er en interiørblogg, men den er veldig ny, og har få innlegg. guttenogkatten.blogspot.com heter den. Dere er jo litt lenger på vei enn meg, kan dere se det enda? Jeg begynner å få litt mage, men ikke annet enn at jeg ser litt oppblåst ut... Buksene passer fortsatt. Tida går så sakte! Skal til legen for første kontroll 5. januar. Er spent på å få høre hjertet!
susie85 Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 I dag så er jeg 11 uker og tiden den går sakte som du sier, det føles ihvertfall sånn =) Du ser det ikke på meg og buksene passer fortsatt. Har ikke noe matlyst i det hele tatt og har gått ned 2 kg, så prøver å være flink å få i meg noe å spise selv om ikke matlysten er der. Ellers så er formen veldig fin,kan ikke klage. Åssen har formen deres vært? Jeg skal på kontroll den 27.des så er også veldig spent på å få høre hjertet =) Har dere fortalt om graviditeten allerede eller har dere tenkt å vente til 1.trimester er over? klem
Frøken S Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2011 Jeg gikk ned noen kilo de første ukene, men ikke fordi jeg var kvalm, vet ikke hvorfor. Men de kiloene har jeg gått opp igjen da... Kjipern... Jeg har ikke vært noe kvalm, bare sliten. Og så har puppene vokst veldig! Veldig rart. Sist gang vokste de ingenting. Jeg har sagt det til pappa, for han reiser til Tenerife i morgen og kommer ikke hjem før februar! Mamma kommer på besøk på mandag, da får hun vite det. Og svigers skal få vite det når vi er der i romjula. Jeg skal kjøpe garn og strikkeoppskrift på babytøy til mamma og svigermor, hehe. Må jo gjøre det litt morsomt! :
susie85 Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Puppene har også vokst veldig hos meg, merket det spesielt 5-6. uke at de var veldig ømme. men nå er de ikke så ømme lenger. Vi har fortalt det til våre foreldrer og måtte fortelle det til 2 kl.venninner pga vi har labb sammen , resten av familie og venner har vi tenkt å fortelle til på julaften.. Blir deilig å kunne dele det med resten for nå er jeg ganske lei av å finne på unskyldninger. De fleste er brukt opp allerede,he,he Det er jo så søtt med strikket babytøy=) Hadde nok også kjøpt det hvis jeg hadde hatt noen i familien som kunne strikket... Ønsker dere en fin helg =)
gurobi Skrevet 17. desember 2011 #10 Skrevet 17. desember 2011 Hei igjen nå er jeg også 10 uker på vei.. Hurra:) skal på legetime til onsdagen for å høre hjertet, har også hatt en tidlig ul. Jeg har nok lagt på meg litt, men ikke så mye at jeg merker det, eller st det synes. Har fortalt det til sjefen og ei til på jobb, venter med å fortelle det til mamma og pappa på julaften skal også gi strikkeoppskrift og garn, med en beskjed om at "nå kan du begynne" gleder meg veldig til å kunne si det til fler, men det føles litt uvirkelig også... Spennende;) Ellers jobber jeg som førskolelærer på småbarnsavdeling. Jeg har vært sammen med samboeren min i 7 år og vi har akkurat kjøpt oss hus:)
susie85 Skrevet 18. desember 2011 #11 Skrevet 18. desember 2011 Å så spennende=) gleder meg veldig til jeg også skal på kontroll... Hvor mange uker var du når du var på tidlig ul? Ja det føles uvirkelig som du sier! Er det lov til å spørre om hvor henn i skiens området dere bor? klem =)
Frøken S Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #12 Skrevet 18. desember 2011 Det er det lov å spørre om. Jeg bor på Søndre Bølehøgda, rett ved Menstadbrua. Du da? Jeg er så trøtt for tida... Får jo aldri ordna og rydda til jul! Har bare lyst til å slappe av på sofaen og spise søte ting... Dårlig kombo! Ser ut som om vi er i ganske like situasjoner, vi har alle vært sammen med mennene våre lenge, har hus og gode jobber! Detta blir bra!
gurobi Skrevet 18. desember 2011 #13 Skrevet 18. desember 2011 Jeg bor på holtesletta jeg faktisk:) men flytta hit i september, så er liksom skiens-jente allikevel:) Var på ultralyd da jeg var 9 uker:) hadde innstilt meg på at det var over, men der var det heldigvis et flott bankende hjerte:) fikk bare med meg at alt var bra og at jeg var nøyaktig 9 uker på vei. Lengde osv. Glemte jeg helt.. Hehe:) Har heldigvis ikke hatt noen andre plager enn at jeg har vært kjempe trøtt.... Så skal ikke klage der;) kjenner meg igjen på det å spise søtsaker også.. Litt skummelt nå i jula når man har så mye godt tilgjengelig...! Har dere fortalt om graviditeten til noen da?
gurobi Skrevet 18. desember 2011 #14 Skrevet 18. desember 2011 En annen plage er at jeg har blitt glemsk:p hadde jo lest hvem dere hadde sagt det til;) hehe:)
susie85 Skrevet 19. desember 2011 #15 Skrevet 19. desember 2011 Vi bor på sneltvedt.. Samboeren min har oppvokst i siljan faktisk... Driver å leser til eksamen som jeg skal ha imorgen så alt av husarbeid har jeg lagt til side.. Skal ta å vaske huset og pynte på torsdag..
Happy87 Skrevet 20. desember 2011 #16 Skrevet 20. desember 2011 Hei jenter, er det lov å bli med?? Er en jente fra Porsgrunn som har vært samboer med gubben i 6år og forlovet i 1år:) som dere ser på nicket mitt så er jeg født i 87 og dette er vårt første barn.. Vi begynte å prøve juli 2010, men er ikke så lett å bli gravid når jeg ikke har el.. Mars 2011 ble jeg henvist til gyn og gikk på hormontabletter uten hell, og så ble vi henvist videre til fertilitetsklinikken i Porsgrunn.. Der satt spire på første hormonbehandling og jeg er idag 9+1 og har termin 25.juli (ifølge meg selv) 3uker før vi har bestilt kirke til bryllupet, så bryllupet blir utsatt;) Var på ul på fertilitetsklinikken da jeg var 7+4 og fikk se at alt var i orden;) første legetimen har jeg fått 3.januar:) Jobber på en barneskole og trives veldig godt;) Har fortalt det til sjefen og skal på samtale med han og en jordmor 3.jan for å finne ut av hvordan det kan bli tilrettelagt best mulig for meg på jobb;) Porsgrunn kommune har stort fokus på økt nærvær for gravide;) Ellers så vet noen på jobben det og to vennepar som har støttet oss hele veien i den lange/tøffe prøveperiode.. På julaften slipper vi nyheten til min familie og 1.juledag får hans familie vite det;) Dette var litt om meg... Håper jeg kan være med å skravle;)
susie85 Skrevet 20. desember 2011 #17 Skrevet 20. desember 2011 Heisann Happy87+spire:) Velkommen skal du være=) bare koselig med flere...
gurobi Skrevet 21. desember 2011 #18 Skrevet 21. desember 2011 Så koselig :) I dag klarte vi ikke å holde på hemmeligheten lenger, og har nå sagt det til besteforeldrene. Det er såååå deilig å kunne snakke ordentlig om det:) bare noen uker til, så får vel jobben + venner vite det;)
Frøken S Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #19 Skrevet 21. desember 2011 Så hyggelig å bli kjent med flere! Kjempebra! Vi har også sagt det til mine foreldre, og svigers får vite det 2. juledag. Men er usikker på når sønnen vår på 3,5 skal få vite det... Men han bør vel få greie på det snart, før besteforeldre begynner å spørre om han gleder seg til å bli storebror og slikt... Gleder meg til vi kan ha BIM-treff! Hvor bor du Happy87?
gurobi Skrevet 22. desember 2011 #20 Skrevet 22. desember 2011 Hei hei:) nå er jeg litt stressa.... Var hos legen i går, hadde en liten blødning på morgenen. Har nå blitt sykemeldt og fått beskjed om å holde meg i ro.... Blødde litt i dag også. Har heldigvis lest om at det er 90 % sjanse for at slt går bra:) var 11 uker i går.. Vil så gjerne at det skal gå bra:)
Happy87 Skrevet 22. desember 2011 #21 Skrevet 22. desember 2011 Jeg bor på flåtten i Porsgrunn, litt utenfor dere skiensjenter, men ikke langt unna nå er det bare to dager til nyheten slippes til mine foreldre og litt til av familien. Er så utrolig spent på hvordan de vil reagere siden det er deres første barnebarn Idag skal jeg bare nyte siste dagen i varmen før vi flyr hjem til kalde Norge imorgen tidlig.. Har plutselig blitt skikkelig dårlig idag så gleder meg til å komme hjem nå.. Gurobi, dette går nok veldig bra skal du se. Er jo 50% som opplever blødninger i svangerskapet og de fleste ender bra.. Pass på deg selv og spiren så går nok dette kjempebra
gurobi Skrevet 22. desember 2011 #22 Skrevet 22. desember 2011 Så spennende:) utrolig moro å fortelle!! Fortalte mamma i går, og nå har hun begynt å handle allerede;) Hvor har du vært Happy87?? Takk for oppmuntring:) har liggi i sofaen i hele dag, droppa de siste juleforberedelsene og slapper helt av, kan ikke gjøre så mye mer da.. Men tenker positivt;)
susie85 Skrevet 22. desember 2011 #23 Skrevet 22. desember 2011 Ja Gurobi, det kommer til å gå bra =) Du må bare ta det helt med ro og ikke stresse for mye... I dag har jeg tatt meg litt fri fra studiene (nettstudier) for å gjøre rent og pynte til jul. Deilig å bli ferdig med det,så nå sitter jeg her å koser meg med en kopp te og litt sjokolade =) ønsker dere jenter en god jul=)
Happy87 Skrevet 22. desember 2011 #24 Skrevet 22. desember 2011 Jeg er i puerto Mogan på gran canaria reiser hjem inatt og kjenner at det skal bli godt.. Er plutselig blitt veldig uggen og sliten i kroppen og savner senga mi veldig.. Gleder meg masse til jul og romjula.. Liker veldig godt jula selv om jeg ikke liker kulda så godt.. Jeg ble ferdig med å pynte til jul og å kjøpe gaver før jeg reiste så skal bare slappe av når jeg kommer hjem. Må ta en liten runde å levere noen gaver og kjøpe litt mat før det blir sofaen og grevinnen og hovmesteren
Frøken S Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #25 Skrevet 26. desember 2011 Hei på dere igjen. Hatt en fin jul? Og hvordan går det med spiren Gurobi? Jeg begynner å tvile på om det er noe der inne... Hvordan kan man VITE det helt sikkert liksom? Føler meg jo ikke særlig gravid, har bare ømme pupper. Når kan man kjenne på magen at man er gravid? Så at i uke 10 så er livmoren like stor som en grapefrukt, og det er bare en uke til, så da burde man vel kunne kjenne den når man ligger på ryggen? Det er så lenge til 5. januar, når jeg skal til legen... Jeg leste for ikke lenge siden om ei som hadde mistet uten at hun visste det, spiren hadde bare blitt borte. Ble helt stressa etter at jeg leste det! Huff! Har noen noen beroligende ord`?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå