M+M+baby2012 Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Har lest mange som masserer seg med olje for og forebygge rifter under fødsel. hvilken olje bruker dere og er det noe spesielt man skal gjøre eller er det bare og massere den på? har kjøpt masse natusan baby oil, kan det brukes?
eplejente Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har brukt Weledas Perineum olje fra ca uke 35. Gjorde det første fødselen også og revnet ikke noe i det hele tatt da, selv om gutten min var 4 kg! Skal nevnes at jeg i tillegg drakk bringebærbladte fra uke 36, og trente med "epi no". Epi no er en treningsballong som tøyer og utvider der nede, spesielt utviklet for fødsel. Men tilbake til oljen... Har hørt at man kan bruke nattlysolje og mandelolje også.
januarbaby012 Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har ikke erfaring med det, men kjøpte meg en Weleda forberedelseolje ( av mandel) og vet heller ikke kor skal jeg massere hehe jeg har masseret hele nedentil en gang. Håper det var riktig plass heheh hehe MEn har hørt masse postiv om den olje og bringebær kapsler
Sørlandsmommy Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Ifg min jordmor kan du bruke hvilken som helst olje. Matolje, babyolje osv. det viktigste er fuktigheten Jeg bruker natusan babyolje Ifg henne var bringebærbladkapsler også bare tull, det eneste du risikerer er en raskere og verre fødsel. Så jeg går for olja
jlille Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Jeg brukte weleda + drakk te med førstemann. Sønnen min kom på 10.dagen over termin og de måtte sy, han veide 3500g Denne gangen gidder jeg ikke bruke ei krone på noenting, annet enn hvis det er noe godteri eller kake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå