amusica Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 I dag tippet det over for meg.. Jeg er så sint og skuffet at jeg bare har lyst å hyle,.. For 17 dager ble mitt såkalte korte regime på 21 dager med sprøyter avbrutt pga ingen befruktete egg... Ble lovet oppstart igjen i januar og tok det for gitt at de da registrerte det. Ikke St. Olavs tydeligvis... Det hører med i historien at jeg hadde kraftig overstimulering i sep. 2010, tre mislykkete fryseforsøk fra jan- juni. Måtte vente i fire mnd på lap.. Deretter fikk jeg startet opp med ny stimulering i nov.11, som sagt gikk til helvete. Reiser opp og ned som en idiot fra Lillehammer til Trondheim..Det tar så sinnsyk på å ha så lang reisevei i tillegg,,, For i dag å få vite at jeg ikke var registrert og ikke får starte opp i januar fordi det er fult og den helvetes amh prøve jeg tok i dag kunne ta tre uke å få svar på siden jeg bor i feil helseregion.. Det er bullshit for jeg vet at flere av dere andre har i forrige uke fått go for oppstart i januar..tom. dere som hadde et mislykket forsøk akkurat nå. Jeg er så sint, så sint.. og synes dette er blodig urettferdig..Hvorfor må jeg alltid vente...Angrer så innmari på at jeg lot meg overtale av gynekologen å starte opp på st. olavs pga de var så dyktig.... Vet ikke hva jeg gjør nå snart lengre.. mitt halmstår var at jeg fikk starte opp igjen i januar,,. Nå må jeg vente til februar og da går alt til helvete med studiene jeg har startet opp og har eksamen i.. Jeg er så skuffet at jeg har ikke ord for det.. Tårene bare renner og renner.... Orker ikke snart mer... og vet ikke hva jeg skal gjøre..... Vurdere sterkt å gå privat i Oslo..
skautrollet m/surprise Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Usj da! Skjønner godt du er forbannet og lei. Det er ikke lett å kombinere forsøk med studier og eksamen. I know... Eksamen på onsdag. Hva med å søke overføring til Riksen? Ring og hør med de hva de kan gjøre for deg:-) 23072632 etter 14.00. Kan være veldig lang ventetid men hyggeligesykepleiere å snakke med når du kommer gjennom ;-) Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med behandling og service der!
Ming82 Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Hei Huff, trist å høre at ting ikke går sånn som det skal Jeg bor da i Trondheim, men jeg har valgt å ta utredning på Medicus (priv. gyn). Blodprøvene mine blir likevel sendt til St.Olavs. Jeg fikk svar på min AMH prøve etter tre dager, syns det er rart at de sier til deg at det skal ta 3 mnd. Det er da aldri så stor pågang at det tar 3 mnd, for noe tull! Jeg har nemlig jobbet på lab'en på St.Olavs, riktig nok ikke på biokjemi, men likevel. Ønsker deg masse lykke til. Sender deg en god klem.
Ming82 Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Hehe rettelse...du sa 3 uker ikke 3 mnd...Uansett, det burde ikke engang ta en uke.
poca Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegne!!!! Så urettferdig. Jeg slet selv med RIksen og gikk privat (Aleris). Jeg tror det handler mye om flaks. Jeg tviler på at noen sykehus er bedre enn andre, men jeg tror oppriktig at private klinikker kan følge opp tettere og tilpasse behandlingen. Riksen innrømmet det, til og med! Men det er teit av legen din å anbefale en klinikk så langt unna. Min amh prøve tok 2 uker (Aker) og jeg ringte etter en uke og purret og purret.... Jeg tror dessverre at det er slik at den som skriker høyest blir hørt. Du må ikke gi opp! Jeg ble gravid på aller første forsøk, kun ett, stusselig befruktet egg. Jeg er overbevist om at jeg hadde FLAKS! Tom legen sa vi var synnsykt heldige, iom at jeg har en amh verdi på 2, som tilsvarer overgangsalder ( er 31 år).. Hvis du har råd til det, så gå privat. Din tur kommer!!! Stå på! Lykke til!
Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Gå privat, om du har råd! Har ikke angret et sekund på det!!!
amusica Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 13. desember 2011 Min kjære tok ballen å ringte å bestilte time hos Aleris i dag. Utrolig godt at han tok initativet og er med.. Dette liker jeg:-) Etter å ha fått statistikken fortalt er det mye større sjanse for at vi lykkes hos en privat klinikk. Drittlei av å bli behandlet dårlig av det offentlige.. Har ikke tid til det lenger.. Sist men ikke minst har jeg mye mer troa på Aleris... Jeg har to forsøk igjen, og dvs. at medisinene dekkes også i de private.. eller må jeg starte på nytt på de 15 000??
dincene Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Det er jo litt sånn samlebånd på st.olavs opplever jeg også av og til. Var der i dag og snakket for første gangen med During selv, har hatt bare damer der før altid Han er snakkelig altså! Vi sto der etter innsettet og kom ikke ut! Han hadde så god tid plutselig Pratet om den prednisolonen som jeg hadde mast meg til og da nevnte jeg Hausken og at jeg har den infoen fra endometriose si nettside der Jon Hausken selv svarer på spørsmål. Og da sa han During at Hausken er visst i verdensklasse med utstyr! Dem har en lab som st.olavs kan bare drømme om. Og at veldig, veldig mye avgjøres på labben, der man plukker dei egga som er gode nok ut. Han fortalte mye om det og jeg husker ikke så detaljert men jeg også ville si til deg, at du må prøve privat. Jeg har ikke anelse hvordan det er på Aleris. Bra at mannen tok innitiativet! Og går dokke privat så er det ikke så lang ventetid heller
amusica Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2011 Så flott at du har fått pratet med både lege og har fått prednisolon. Jeg håper det sitter for deg denne gangen.. Det hadde vært en fin julegave:-) Krysser fingrene for at julenissen har sendt over babystøv:-) Ho ho... :-) Jeg har bare hørt positivt om Aleris og jeg kjenner jo klinikken fra før. Da jeg bodde i Oslo hadde jeg fastlege på Røde Kors klinikken som ligger i samme bygg. Jeg lå vist allerede i systemet deres. Har fått time i januar og ser at jeg ikke får oppstart før ventet mens i februar... men det er jeg innstilt på nå.. Statistikken sier at jeg har 36 % sjanse å lykkes privat kontra 20% offentlig. Funker ikke dette drar vi til USA, de beste klinikkene der har faktisk 80 % hitrate. Tom i England er sjansen for å lykkes 56 %, mens Danmark har en rate på 38%. Så nå sier jeg bare f... til det offentlige. Vi vet jo alle at det psykiske virker også inn på om man lykkes eller ei.. Så når jeg har troa går dette bra.. Kanskje kan få "sniffet" litt på mine venninners babyer før innsett nå- se alle bor i Oslo. Kjerringråd må jo også følges. Jeg får jo dekt medisinene for to forsøk til... og nå får jeg også satt to egg inn samtidig.. Yes.. dette er veien å gå. Nå har jeg fått gnisten og troa tilbake. Dette blir bra- Neste jul er det min tur til å bli mamma..
Ming82 Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 Jeg fikk vite i dag av min gamle kollege på St.Olav at de analyserer AMH kun to ganger i mnd. Dette var visst fordi den analysen er veldig kostbare. Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå