Gå til innhold

Betablokker og graviditet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brukte det pga høyt blodtrykk, og rask, uregelmessig puls.

Sluttet når jeg ble gravid, men kjenner jeg har hjertebank hele tiden, er kvalm og svimmel. Har hvilepuls på ca 120.

Er forresten gravid i uke 16.

Det blir verre og verre for hver uke som går..

Det vanlig med forhøyet puls under graviditet, kroppen må jo øke transport med oksygen i takt med barnets behov. Jeg syns det høres merkelig ut at lege eller jordmor ikke har informert om betablokker og graviditet. Det kan godt tenkes at di kan stå p ådet på svært, svært lave doser og ta det ved behov når pulsen blir for høy. Av blodtrykksmedisiner er vel ikke betablokker den mest anvendte lenger, og jeg vil tro det finnes andre bedre alternativer. Syns du skal ta opp dette med lege og/eller jordmor. Hilsen sykepleier.

Takk for svar, alle sammen.

Hvilke alternativer finnes det? Er noen av de trygge å gå på når man er gravid?

Gikk forresten på 200 mg i døgnet før jeg ble gravid.

Legen sier at det er best uten noen medisiner, og jeg skal ikke dit før i februar. Har ikke vært hos jordmor enda.

HI

Annonse

Jeg gikk på betablokker hele svangerskapet. Ble bare fulgt nøyere opp av lege.. Og jeg fikk ei stor, frisk og flott jente! Det kan være ulike bivirkninger, men derfor jeg ble kontrollert ofte, bl.a med flere ultralyder. Dette vil de sikkert forklare mer om. Mors helse under svangerskapet er også viktig for barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...