August_babyen_min Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Spiser dere salami? Hva er i såfall faren ved å gjøre det. Jeg har spist etter å ha fryst det (hørt at da går det greit?)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_spekemat_dersom_man_fryser_ned_kjottet_forst http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_parma_og_serranoskinke_og_annen_spekemat Her er et par linker til deg fra matportalen ang. temaet. Salami er nei mat, og det hjelper ikke å fryse kjøttet. Faren kan være fosterdød eller fosterskader. Mor trenger ikke å bli syk eller merke noe til det.
August_babyen_min Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2011 OK, takk skal du ha. Da skal jeg holde meg laaangt unna salami heretter :-) Håper ikke jeg har gjort noe skade, gulp..
mimmitiltre Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 du har helt sikkert ikke gjort noen skade, nei, men greit å holde seg unna;) jeg spiste salami i første gravidtet, første 8 uker og min gutt feiler ingenting, men i dette svangerskapet holder jeg meg unna....
Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Tja, selv om sjansen e liten for at nåt skjer, så holde æ mæ unna Samme med fenalår og generellt alt av spekemat. Synd, for hadde vært godt med litt salt pålegg på knekkebrødet når man e så kvalm :S
Sommerfugl82 Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Lag et ostesmørbrød og stek salamien først:)
*LilleTroll + spira Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Det finnes mange tråder om salami her inne. Noen (som jeg!) spiser salami, andre ikke. Jordmor Siri har ringt forbrukerservice hos Gilde og sjekket, de gav tommelen opp. Tror ikke de og jordmor ville "lurt" gravide til noe som kan skade det ufødte barnet. En liten tankevekker: Det er LANGT flere som dør i trafikken enn som får listeriose (det er rapportert 10-50 tilfeller i året av det).. Så dere som ikke tør ta sjansen, dere går vel ikke ut av huset heller?! ;-) Opp til hver enkelt, men jeg orker ikke bruke krefter på å være bekymret for alt mulig!
Tibra Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Ja, sjansen er liten, men veldig kjipt hvis det skjer. Og for min egen del så tenker jeg ut av huset og i trafikken MÅ man jo, men salami trenger man jo ikke spise. Men det er klart, ingen vits å bli overhysterisk, det går sikkert bra allikevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå