Gå til innhold

Tenker på nr 2. Lillemor er 4 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen i samme situasjon? Brukte da 3 år på frøkena, så nå vil vi prøve i god tid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja, jeg er nå to mnd gravid og har en på fem måneder:) Nr 2. får termin i juli, så det blir akkurat et år i mellom. Lurer på hvordan det kommer til å gå. Merker at jeg er dødslei av å være gravid allerede, men ellers er formen noe bedre enn forrige gang foreløpig.

Er vel bare å kjøre på? Hehe, blir sikkert slitsomt, men etterhvert tror jeg det er verdt det, når de kan leke sammen:)

Skrevet

Frøkna her er 8 mnd, og vi skal igang med IVF søskenforsøk nå i desember. Veslefrøkna er også fra prøverør. Skulle egentlig ha innsetting 2 mnd siden, men klaffa ikke da. her blir det da 16-17 mnd mellom hvis jeg blir gravid nå.. :)

lykke til. :)

Skrevet

Så hyggelig! Gratulerer! Det kommer helt sikkert til å gå kjempebra!:D Plagdes med mye bekkenplager jeg da, så håper jeg ikke får så mye av det.. Men det er vel bare å peise på! Litt vanskelig uten EL da, men vi skal prøve, kanskje har jeg EL av meg selv nå :)

Skrevet

Det er EL jeg ikke har også. dunka ikke med tabletter som skulle fremprovosere det eller.. JEg hadde ingen bekkenplager, men ble innlagt flere ganger pga at vesla ville ut litt fortidlig.. Men hun holdt seg inne til uke 35/36. :) jeg håper på et bedre svangerskap neste gang. :) Jeg hadde masse bekkenplager i mitt første svangerskap, ( som desverre gikk galt i 5. mnd). men med frøkna så hadde jeg ingen bekkenplager, men kynnere døgnet rundt fra uke 13.. Men med tett oppfølging så skal jeg nok forhåpentligvis klare et svangerskap til. :)

Gjest LillyBelle65
Skrevet

Jeg er nå gravid med nr. to og tuppa er litt over 8mnd. Jeg synes det var litt tidlig å få en til, men vi ble enige om å beholde. Jeg gleder meg masse selv om jeg synes det er litt tidlig, men tuppa er ca 1,5år når lille nurket kommer (juli/august). Sambo her skulle absolutt ikke ha flere unger enn tuppa vi har nå, men han har utrolig nok skiftet helt mening og har lyst på to til.

Hvorfor ikke prøve? Barna kommer kanskje tett og de vil da kanskje ha litt mer glede av å leke med hverandre? :) Kanskje ting skjer fortere denne gangen? Man vet jo aldri :)

Skrevet

Frøkna mi blir 7 mnd. om et par dager og jeg er i uke 5. Vi forsøkte jo på nr 2, men ble svært overrasket siden det ble full klaff på første pp. Vi brukte ett år på å få til lillemor og hvis alt går bra så blir det 15 mnd. mellom dem.

Lykke til:-)

Skrevet

Ikke for å være kjip, men jeg tror jeg ville tenkt meg litt om før jeg satte i gang igjen såpass raskt..

Enig at det er fristende når man har en baby rundt den alderen, jeg tenkte også tanken.

Men husk på at det er veldig hektisk når babyer begynner å bevege på seg! Og dersom du hadde bekkenløsning med førstemann, er det også veldig sannsynlig at du får det med neste, og kanskje enda verre hvis det er kort tid siden sist.

Jeg har 23 mnd mellom mine, og syntes det var veldig leit at jeg ikke kunne bære og leke med storebror som jeg ønsket pga kraftig bekkenløsning mens jeg var gravid. Hos meg ble det verre i svangerskap nr 2, i tillegg kan du ikke slappe av og ta hensyn til deg selv på samme måte når du har en liten fra før.

Skjønner godt at dere ikke vil vente for lenge siden det tok lang tid med førstemann. Men tenkt godt igjennom det først. Om du orker å være gravid med en baby som er høyt og lavt og om du vil risikere å få enda verre bekkenløsning når du gjerne vil ta vare på størstemann!

Uansett: Lykke til!

Skrevet

Gravid på ny her.. Tvillinger som blir 6mnd i morgen,og jeg er 19+0 i dag.

Har 21mnd mellom eldste og Nr.2.. Så er det rett under 3år mellom Nr.2 og tvillingene.. Så blir tett..!

Pleier å få grusom bekkenløsning og låsning.

Skrevet

Kjedelig svar fra meg, men jeg ville helt klart ventet litt. Nå er det idyll med en bitteliten baby, og det er lett å tenke at man takler en til. Men den mest slitsomme perioden med småbarn er faktisk ikke når de er under et halvt år gamle. Jeg vil si at perioden fra 10 mnd til nærmere to år er mye mer slitsomt. Det er da du må løpe etter dem hele tida og holde dem under konstant oppsyn så de ikke stikker av, putter ting i munnen, klatrer opp på kjøkkenbenken og faller ned, dunker hodet i bordkanten, stuper ned trappa, tygger på dobørsten etc etc etc.

I denne perioden vil jeg si at det er ganske greit å ikke ha en liten en hengende ved puppen samtidig. To så tette høres veldig slitsomt ut.

Hilsen tobarnsmor. Selv har jeg drøyt to og et halvt år mellom mine.

Skrevet

Beundrer dere som skal ha nr to! Selv forblir jeg nok ettbarnsmor, fordi jeg trives godt med det. Vi har en herlig gutt på 15 måneder og han er mer enn nok for meg; han er h-ø-y-t o-g l-a-v-t! :D Hadde aldri orket å vært gravid nå ;) Men det er opptil enhver å bestemme, selvfølgelig!

Skrevet

Jeg fikk nr 2 da storebror var 22 mnd. Det har vært slitsomt. Til tider veeldig tøft. Men jeg synes det stabiliserer seg nå som lillesøster er 10 mnd. Hadde jeg visst det jeg vet nå,så ville jeg ventet...

Skrevet

Har nok besluttet og vente folkens:)

Skrevet

Hei, ser du har besluttet å vente, men svarer likevel :-) Her er det 17 mnd mellom barna, og yngste er 3,5 mnd. Det er til tider stress, men faktisk mindre enn jeg forventet. Nå har vi vært heldige og fått to barn med godt sovehjerte, som er relativt rolige. Fordelen med tette er at man er inne i baby- modusen, samt at barna på sikt vil få mye glede av hverandre, og ha noenlunde de samme behovene og være på tilnærmet samme nivå når det gjelder aktiviteter etc. Det er slitsomt når eldstemann er syk og hjemme fra barnehagen samtidig som mannen er bortreist, men det går bra, og det er bare å senke kravene til strøkent hus og hjemmelaget middag fra bunn, og satse på Fjordland og prioritere barna :-) Må innrømme at etter slike uker er jeg litt lei av å ha små barn rundt meg konstant, men det går fort over, og det er jo kun for en kort periode de er så små. Nå hadde jeg et veldig enkelt svangerskap uten noen plager, og kunne bære eldstemann helt frem til fødselen, samt at han begynte å gå da han var 10 mnd. Ser jo at det hadde vært mye mer utfordrende med bekkenløsning og en baby som ikke kan gå. Uansett, jeg har bare positiv erfaring med å ha barna tett til nå. Endrer vel kanskje mening når yngstemann begynner å bli mer mobil ;-) (selv om det uansett er for sent, og jeg bare må klamre meg til at 'det er bare for en KORT periode'...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...